×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای باغات انگور کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر از پرداخت حدود ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای سرشاخه کاری و داربستی کردن باغات انگور شهرستان خبر داد.

کاظم قربان پور از پرداخت تسهیلات کم بهره برای داربستی کردن باغات انگور شهرستان خبر داد و گفت: تسهیلات مورد نظر ۷۰۰ میلیون ریال برای هر هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بازپرداخت این تسهیلات را ۳ ساله و با ۲ سال تنفس عنوان کرد و افزود: این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی و با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی برای باغات انگور که به شکل پاچراغی (سنتی) هستند در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت تسهیلات مذکور می توانند برای تشکیل پرونده در سامانه سیتا ثبت نام و برای اطلاع از جزئیات آن به کارشناسان اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر مراجعه نمایند.

قربان پور در ادامه به گرمای بی سابقه فصل زمستان سال جاری اشاره و بیان کرد: گرمای بی سابقه فصل زمستان امسال باعث شده علاوه بر سبزشدن زودهنگام باغات و احتمال سرمازدگی نیاز سرمایی باغات نیز با اختلال مواجه شده باشد.

وی جایگزین کردن نیاز سرمایی باغات و درختان را الزامی دانست و اظهار داشت: به تمامی باغداران توصیه می شود به منظور جایگزین کردن نیاز سرمایی باغات از روغن ولک استفاده نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر یاداور شد: نیاز سرمایی درختان به حداقل طول دوره هوای سردی گفته می شود که گیاه نیاز دارد تا در بهار سال آینده به مرحله گلدهی وارد شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.