×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نظام صنفی از دستاوردهای مهم بخش کشاورزی و صدای رسای کشاورزان است

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر چهارمین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان کاشمر در محل مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در چهارمین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی کاشمر گفت:نظام صنفی از دست آوردهای مهم بخش کشاورزی است که به صدای رسای فعالان این بخش تبدیل شده است.
کاظم قربان پور افزود:نظام صنفی کشاورزی علاوه بر کمک به تصمیم سازی و پیاده سازی سیاست های تبیین شده خلأ بین تصمیم گیران و کشاورزان را پر می کند.
وی هدف از راه اندازی اتاق اصناف کشاورزی را هویت بخشی به شاغلین و مشاغل بخش کشاورزی، دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه ای، پیگیری مطالبات قانونی فعالان در مجامع سیاستگذار و برنامه ریز بخش کشاورزی و تعامل با دستگاه ها و سازمان های دولتی در راستای تعیین الگوی کشت و ساماندهی زنجیره های تولید عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمرتعامل با دستگاه ها و سازمان های دولتی در جهت تنظیم بازار و قیمت گذاری محصولات کشاورزی، تسهیل در ارائه خدمات کشاورزی، نظارت و کنترل بر محصول، تولید محصول سالم و ارتقاء سطح دانش و آگاهی تولیدکنندگان را از دیگر اهداف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی دانست.
قربان پور اظهار داشت:اتاق اصناف کشاورزی بازوی توانمند و ظرفیت بی نظیری در حوزه کشاورزی محسوب می شود و حل مسائل و مشکلات قشر زحمت کش کشاورز را در اولویت کاری خود می داند.
وی خاطر نشان کرد:بخش های خدمات فنی،منابع طبیعی،دام و طیور،زراعت و باغبانی،زنبور عسل،شیلات و صنایع تبدیلی می تواند در هر شهرستان با به حد نصاب رساندن اعضاء اتحادیه صنف کشاورزی تشکیل دهد.
او تصریح کرد:اتاق اصناف کشاورزی نهادی اجتماعی و صنفی است که در راستای دفاع از حقوق و منافع صنفی کشاورزان و هویت بخشی به شاغلین و حرفه‌های کشاورزی و زمینه‌سازی حضور فعالین این بخش در زمینه برنامه‌ریزی و تصمیم سازی در این بخش تشکیل می‌شود.
در انتهای جلسه و با توجه به تغییر و یا انتقال برخی از نمایندگان دستگاه ها و معرفی نمایندگان جدید،احکام جدید کمیسیون مذکور و همچنین اعضای کمیته نظارت و تطبیق و هیات اجرایی انتخابات صنفی کشاورزی صادر و توسط مدیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس کمسیون نظارت بر اصناف کشاورزی به ایشان اعطا گردید.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.