×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت پسته از سطح ۴۷۹۰ هکتار از باغات خلیل‌آباد

محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد از آغاز برداشت محصول  پسته از باغات پسته شهرستان خلیل آباد خبر داد و گفت: در سال جاری از ۲۰ مرداد کار برداشت محصول پسته شروع شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد ۴۷۹۰ هکتار سطح زیر کشت پسته دارد و پسته برداشت شده در ۱۸ واحد ترمینال ضبط پسته و ۵۰ دستگاه خانگی این شهرستان فراوری می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با پایان فصل برداشت، بیش از ۳۵۰۰ تن پسته خشک از سطح باغات پسته شهرستان خلیل آباد برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه بخش زیادی از پسته این شهرستان در دهستان کویر بخش ششطراز برداشت می شود که دارای آب شور بود و منطقه ای کویری محسوب می شود، تصریح کرد: فندقی، اکبری، احمد آقایی، کله قوچی، بادامی و سفید از ارقام پسته در شهرستان خلیل آباد است.

وی با اشاره به اینکه فندقی و بادامی بیشترین فراوانی را در بین ارقام پسته منطقه خلیل آباد دارد، اذعان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی، بروز خشکسالی، افزایش بی سابقه دما و همچنین خاموشی متناوب خاموشی چاه موتورهای کشاورزی باعث کاهش حدود ۳۰ درصدی برداشت پسته نسبت به سال گذشته شده است.

شبان با بیان اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی از سال گذشته با برگزاری کلاس های تخصصی برای مدیریت باغات پسته تا حد زیادی از خسارت های احتمالی برای پسته جلوگیری کردند، افزود: اقدامات خوبی برای کاهش استفاده از سم و همچنین لزوم مبارزه غیر شیمیایی با پسیل پسته صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه پسته یکی از محصولات عمده صادراتی بخش کشاورزی شهرستان خلیل آباد است که می تواند ارز آوری خوبی به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: پسته خلیل آباد به کشورهای امارات، کره جنوبی، قزاقستان، ترکیه، عراق، هند و آلمان صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد همچنین در پایان تشریح کرد: نوسانات قیمت پسته در بازار یکی از مشکلاتی است که همه ساله پسته کاران با آن درگیر هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.