×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدارسی که بلا استفاده هستند و در حال ویرانی می باشند تعیین تکلیف شوند

به گزارش رسانه ترشیز به نقل از پایگاه خبری قاصدبردسکن،علی دهقان زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن که با حضور امام جمعه بردسکن ،رییس آموزش و پرورش ،رییس شورای اسلامی شهر بردسکن ،جانشین فرماندهی،سپاه، جانشین فرماندهی انتظامی، شهردار بردسکن، معاونین ستادی و دیگر اعضای این شورا حضور داشتند، اظهار کرد: مصوبات جلساتی که برگزار می‌شود باید عملیاتی شود و گزارش کار ارائه گردد.

وی افزود: با توجه به صدور کارنامه هدایت تحصیلی توسط آموزش و پرورش دانش آموزان باید به سمت و سوی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش سوق داده شوند چرا که فشار روی رشته های نظری ازجمله رشته تجربی بسیار زیاد است که این باعث می‌شود فرد استعداد خود را نشناخته و در آینده با مشکلاتی روبرو شود، لذا کارنامه هدایت تحصیلی میتواند به دانش آموزان کمک بسیاری کند.

دهقان زاده با بیان اینکه متاسفانه دانش آموزانی با استفاده از موتورسیکلت در تصادفات اخیر جان خود را از دست دادند گفت: با توجه به اینکه در شهرستان بردسکن کارخانه دوچرخه سازی افتتاح شده است از آموزش و پرورش بردسکن می خواهم با یک امضای تفاهم نامه به والدین دانش آموزان این امکان را بدهند تا با خرید دوچرخه برای فرزندان خود دانش آموزان را با دوچرخه راهی مدارس کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

فرماندار بردسکن با اشاره به اینکه فرهنگ دوچرخه سواری باید در این شهرستان و جامعه راه بیفتد، بیان داشت: بنا است همزمان با شروع مدارس به اتفاق رئیس آموزش و پرورش و یا روسای دیگر دستگاه های مربوطه به طور سرزده در مدارس حضور پیدا کنیم تا از نزدیک مسائل مشکلات مدیران مدارس و معلمین را بشنویم و برای حل مشکلات تلاش کنیم.

رشد ۱۰ درصدی توسعه متوازن در سال ۱۴۰۱

علی اکبر چراغیان مدیر آموزش و پرورش بردسکن نیز هدف از برگزاری این جلسه را بازگشایی مدارس و پروژه مهر نام برد و از رشد ۱۰ درصدی توسعه متوازن که به عدد ۴۳ درصد رسیده است خبر داد و گفت: امسال رشته های خوبی به مدارس سطح شهرستان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش شامل رشته های معماری داخلی، کامپیوتر، تعمیر لوازم خانگی، تعمیر تلفن همراه و ثابت، مدیریت خانواده در مدارس ویژه دختران و پسران اضافه شده که دانش آموزان می‌توانند در این رشته ها تحصیل کنند.

وی افزود: امیدواریم با افزودن این رشته ها به بعضی از مدارس روستاها دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش سوق داده شوند تا دانش آموزان ما با مهارت های فنی نیز آشنا شوند.

چراغیان با بیان اینکه علیرغم چالش‌های بسیار توانستیم تفکیک جنسیتی در ۱۰ روستا را محقق کنیم افزود: در کلاس های چهارم، پنجم و ششم دانش آموزان دختر و پسر در یک کلاس مشغول به درس بودند که با برنامه ریزی های صورت گرفته بصورت دو شیفت این دانش آموزان تفکیک شدند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: توانستیم با مشارکت همه اعضای ستادی آموزش و پرورش و خیرین دانش آموزان ۶ تا ۱۱ سال را که به لحاظ مالی از تحصیل جا مانده اند به مدارس بیاوریم تا به کسب علم بپردازند.

چراغیان در همین خصوص ادامه داد از بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) می خواهیم تا با معرفی این دانش آموزان بازمانده از تحصیل که تحت پوشش بهزیستی و کمیته هستند و کمک و همکاری آن دستگاه بتوانیم این دانش آموزان را به مدرسه بفرستیم.

مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سطح شهرستان بردسکن ۵۲ پیش دبستانی که ۴۰ پیش دبستانی فعال و ۶ پیش دبستانی به صورت غیردولتی فعال هستند و مابقی نیز غیرفعال می‌باشند، گفت: در پروژه مهر امسال بنا داریم دو پروژه چمن مصنوعی در بردسکن و شفیع آباد به بهره برداری و افتتاح برسد.

چراغیان با تقدیر و تشکر از شهرداری بردسکن افزود: از شهرداری بردسکن می‌خواهیم که مرمت آسفالت های منتهی به مدارس و بهسازی درختان و آبیاری درختان را در دستور کار خود همزمان با بازگشایی مدارس داشته باشند.

مدیر اموزش و پرورش در این جلسه با تسلیت از دست دادن جان دو دانش آموز بنام دانش آموزان پیلوا و عباسپور که با موتورسیکلت با برخورد به موانع جان خود را از دست دادند این ضایعه دردناک را به خانواده های ایشان و همچنین جامعه آموزش و پرورش تسلیت گفت.

وی ادامه داد: بنا است همزمان با بازگشایی مدارس بتوانیم دانش آموزان را با دوچرخه به مدرسه بفرستیم تا شاهد این حوادث دردناک نباشیم.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن نیز از بازگشایی مدارس از ۳۰ شهریور ماه با جشن شکوفه ها و روز اول مهر با شعار زنگ اول، درس اول نیز خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.