×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش ۴۰ درصدی تولید محصول انجیر در تنها قطب خراسان رضوی شهرستان بردسکن

مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: شهرستان بردسکن قطب تولید محصول انجیر در خراسان رضوی و در کشور منحصر به فرد است که براثر سرمازدگی سال گذشته و گرمای بیش از حد هوا و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی تولید این محصول را در بردسکن نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داد.

علیرضا مهمیز عنوان کرد: سطح زیرکشت باغات انجیر بردسکن ۲۰۰ هکتار است که ازاین میزان ۱۸۰ هکتار آن بارور است.

وی اظهارداشت: سال گذشته به طور میانگین از هر هکتار ۳ هزار کیلو گرم محصول انجیر برداشت می شد که متاسفانه امسال این رقم به هزار و ۸۰۰ کیلو گرم کاهش پیدا کرده است و پیش بینی تولید ۳۲۴ تن می باشد که با احتساب قیمت هر کیلو گرم ۱۵ هزار تومان ۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان در آمد اقتصادی انجیرکاران می باشد.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن ارقام مهم انجیر را سبزه ، زرد پیازی، سیاه و سرخ بیان کرد و گفت: رقم تجاری مرغوب انجیر سبزه است که ۶۰ درصد به صورت تازه خوری و ۴۰ درصد به صورت خشکبار مصرف می شود.

وی اشتغال زایی در محصول انجیر را در هر هکتار ۱۲۰ نفر روز اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۱۶۰ نفر روز اشتغال زایی دارد.

وی با بیان اینکه برداشت محصول انجیر از نیمه مردادماه شروع می شود گفت: برداشت انجیر تا زمانی که در پاییز درختان دچار سرمازدگی شوند ادامه دارد.

مهندس مهمیز بود سایبان در باغات ، صنایع تبدیلی و فرآوری، پایین بودن قیمت نسبت به هزینه ها ، تنش آبی و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی، بسته بندی و بازاریابی مناسب برای صادرات و بیمه را از مشکلات این محصول در امر تولید عنوان کرد.|قاصدبردسکن

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.