×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورود کوهسرخ به موج هفتم کرونا

چرا کوهسرخ قرمز می‌شود؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ گفت: به دلیل جمعیت پایین و گردشگر پذیر بودن کوهسرخ و ازدیاد مسافران و مهمانان در ایام تعطیل و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شده شهرستان در رنگ‌بندی جزو شهرهای بسیار پرخطر و قرمز باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای مردادماه تعداد مبتلایان نسبت به روزهای قبل افزایش چشمگیری یافت، خاطرنشان کرد: اکنون ۶ نفر از بیماران کوهسرخی در بخش بیماران کرونایی کاشمر بستری هستند که نتیجه تست ۴ نفر مثبت بوده است، همچنین بالغ‌بر ۴۰ بیمار نیز در قرنطینه خانگی هستند که مدام توصیه‌های لازم به آنها داده می‌شود و تحت کنترل قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ عنوان کرد: هرچند خوشبختانه در موج هفتم فوتی نداشتیم اما برخلاف روزهای تیرماه که چهار تا پنج نفر به مرکز منتخب کرونا مراجعه می‌کردند اکنون این آمار به ۱۲ نفر در روز افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: به رغم اینکه آمار افراد مثبت به کرونا در ابتدای همین ماه بین صفر و یک نفر بود اما اکنون در برخی روزها بین ۳ تا ۵ نفر مثبت داریم. در مجموع تیرماه و مردادماه نتیجه تست ۳۷ درصد افراد مثبت بوده است.

شمسایی افزود: متأسفانه ۷۰ درصد افرادی که مبتلا شده‌اند در گروه بالای ۶۰ سال قرار دارند، وضعیت موجود نشان می‌دهد این گروه سنی بیشتر در معرض خطر هستند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد چون فکر می‌کنند سه دوز واکسن خود را تزریق نموده‌اند دیگر نیازی به رعایت نکات بهداشتی ندارند و از زدن ماسک خودداری می‌کنند، در صورتی که چون اولین گروهی بوده‌اند که واکسن زده‌اند ایمنی بدنشان از بین رفته و حتماً باید دوز یادآور خود را تزریق کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ با اشاره به اینکه ۹۴ درصد گروه سنی بالای ۶۰ سال واکسن دریافت نموده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر به تمامی سنین بالای ۱۸ سالی که از آخرین تزریق آنها ۶ ماه گذشته باشد واکسن یادآور را تزریق می‌شود، شهروندان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی مطرح کرد: از نظر مبتلایان ۵۶.۵ درصد را خانم‌ها و ۴۳.۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند، باوجود تمام پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، اما بر اساس آخرین آمار هنوز ۱۴ درصد جمعیت هدف هیچ دوز واکسنی را در این شهرستان دریافت نکرده‌اند.

شمسایی گفت: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون تاکنون ۵۳۳۰۲ هزار دوز واکسن در شهرستان تزریق شده که ۲۲۴۹۷ هزار دوز نوبت اول، ۲۰۳۷۷ هزار دوز نوبت دوم و ۱۰۲۴۶ هزار نفر مربوط به نوبت سوم بوده است.

وی یادآور شد: باوجود اینکه در مجموع ۸۵.۵۸ درصد دوز اول، ۷۸.۷۴ درصد دوز دوم و ۵۴.۹۴ درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند اما هنوز ۴۸۷۷ هزار نفر نوبت اول، هزار ۶۵۴۸ نفر نوبت دوم و ۹۰۳۳ هزار نفر نیز نوبت سوم را دریافت نکرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ افزود: متأسفانه هنوز ۴۵.۰۶ درصد جمعیت هدف نوبت سوم خود را دریافت نکرده‌اند و این جای نگرانی دارد، البته در حوزه مادران باردار وضعیت بهتری نسبت به جمعیت عمومی داریم به طوری که تاکنون ۹۴ درصدشان نوبت اول را دریافت نموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در دوز یادآور پیش‌بینی می‌شود همان‌هایی که نوبت سوم را دریافت نموده‌اند برای تزریق دوز یادآور مراجعه کنند، هر چند برای اینکه به این پیش بینی برسیم حداقل باید روزی هزار نفر واکسن تزریق شود ولی اکنون در بهترین حالت ۲۰ دوز واکسن در روز پایانی مردادماه تزریق نموده‌ایم.

شمسایی با بیان اینکه برخلاف پیک‌های قبلی در پیک هفتم تعداد بستری‌ها هم‌زمان با سرپایی‌ها در حال افزایش است، به انتقاد از کاهش میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پرداخت و گفت: پیش‌بینی می‌شود کمتر از ۳۰ درصد در کوهسرخ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در پایان به شهروندان توصیه نمود؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت تهویه منازل و خودروهای شخصی و عمومی و همچنین تغذیه سالم را در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.