×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه یابی دو استارتاپ دانشگاه پیام نور بردسکن به کشور

به گزارش پایگاه خبری قاصدبردسکن،مهندس عماد طاهری افزود: طرح سه شنبه های صنعتی، معدنی و کشاورزی دانشگاه پیام نور بردسکن با هدف بازدید از این سه حوزه در راستای گسترش دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و ارتباط شرکت های دانش بنیان با توجه به نامگذاری سال به نام سال «تولید؛ دانش‌‌‌بنیان، اشتغال‌‌‌آفرین» اجرا شده است.

وی گفت: شرکت های نوپا startup که به اختصار استارتاپ نام گرفته اند و این روزها تب و تاب فراوانی برای راه اندازی شان در کشورمان، شکل گرفته است، بر مبنای یک ایده ای خلاقانه، متولد می‌شوند.

وی عنوان کرد: نوآوری یکی از حقایق کارآفرینی است که با ظهور استارتاپ ها، توجه به این مفهوم نیز قوت گرفت و هرچند که نوآوری و عنصر اصلی آن به نام خلاقیت، ضرورتی بزرگ، برای کسب و کارها محسوب می‌شود اما خوشبختانه، استارتاپ ها توانستند نوآوری را، از فناوری به سایر عرصه های تجارتی و همچنین حرفه های مختلف، وارد کرده و شاهد پویایی بیشتر این عرصه ها باشیم.

وی ادامه داد دانشگاه پیام نور بردسکن با دو استارتاپ بانی اب فارمینگ و استارتاپ همزیستی با کم آبی در فراخوان دانشگاه های استان شرکت نمود و از میان همه دانشگاه های پیام نور استان، این دو استارتاپ دانشگاه پیام نور بردسکن به کشور راه یافت.

طاهری همچنین گفت با توجه به اهمیت شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال «تولید؛ دانش‌‌‌بنیان، اشتغال‌‌‌آفرین» نام‌گذاری کردند و تاکید ایشان بر معیار قرار دادن تولید دانش‌‌‌بنیان و اشتغال‌‌‌آفرین که آن را موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی دانستند گفت: با توجه به اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان و پتانسیل های بالقوه این شرکت ها و همچنین حمایت های خوبی دانشگاهی، دانشگاه پیام نور بردسکن طرح (سه شنبه های صنعتی ، معدنی و کشاورزی) را با هدف بازدید و رایزنی و تبادل نظرات دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان با صنایع ، معادن و کشاورزان منطقه راه اندازی کرده است.

جانشین رئیس دانشگاه پیام نور بردسکن در حاشیه بازدید از کارخانه موفق نساجی شهید مدرس گفت: بخش صنعتی، معدنی و کشاورزی سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور و همچنین در اشتغال‌ زایی مردم بردسکن دارد و دستیابی به کسب درآمد های ارزی و استقلال سیاسی و اقتصادی از عمده ‌ترین ضرورت‌های توجه به این بخش است.

وی با تاکید بر این که توسعه کشاورزی بدون نگرش پایداری و روش های نوین و فناورانه به آن موجب بروز مسائل و مشکلاتی شده است که کاهش تولید، کاهش کیفیت محصول و مصرف بی رویه مواد شیمیایی از عمده‌ ترین آن‌ها است.

طاهری ادامه داد یکی از اهداف اساسی توسعه کشاورزی پایدار، ایجاد درآمد و اشتغال در نواحی روستایی در جهت افزایش رفاه و کاهش فقر روستاییان است که باید مورد توجه قرار گیرد. ایجاد ظرفیت برای شرکت های دانش‌بنیان می تواند زمینه ورود فناوری های جدید را در بخش کشاورزی فراهم کند.

مهندس طاهری با توجه به نقش مهم شرکت های دانش بنیان در پیشرفت علمی و فعالیت های تجاری در بخش کشاورزی راهکار هایی نظیر گذراندن آموزش های لازم برای موسسات و علاقه مندان تاسیس شرکت های دانش بنیان به منظور مدیریت توانمند این شرکت ها می تواند نقش مهم و بسزایی را در رشد و شکوفایی شرکت های مذکور ایفا کند.

طاهری گفت در بخش تولید پنبه، زیره سیاه، کانیوا و دیگر محصولات کشاورزی و بویژه ارقام کم آب طلب ، شرکت ها و کشاورزانی که طرح دانش بنیان داشته باشند توسط دانشگاه پیام نور بردسکن شرایط خوبی برایشان محیا شده است و متقاضیان می توانند با ارتباط به دانشگاه از این شرایط مطلع شوند./انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.