×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح تشدید نظارت بهداشتی بر خودروهای حمل مرغ در کاشمر اجرا شد

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت:  با توجه به شروع فصل گرما طرح تشدید نظارت بر خودروهای حمل مرغ با هدف تامین کیفیت و سلامت فراورده های خام دامی از مزرعه تا سفره در کاشمر اجرا شد.

دکتر خانزاده اضافه کرد: این نظارت ها شامل بررسی ترموکینگ خودرو، دمای عمق گوشت، وضعیت بسته بندی، چیدمان و بررسی سبدهای حمل مرغ میباشد.

وی افزود بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی کشور تمامی محصولات خام دامی و انواع طیور و دام زنده باید در شرایط کاملا بهداشتی و قرنطینه‌ای از مبدا تا مقصد تحت نظر دامپزشکی حمل شوند و رانندگان خودرو‌های حمل فرآورده‌های خام دامی موظفند تا با اخذ گواهی حمل بهداشتی و رعایت ضوابط دامپزشکی اقدام به حمل انواع فرآورده‌های خام دامی نمایند که بر این اساس در کاشمر ۴۲۱ دستگاه خودروی حمل شامل تریلی، کامیون، کامیونت و نیسان انواع فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت، مرغ، ماهی و طیور زنده و شیرخام مجوزهای لازم از شبکه دامپزشکی کاشمر در خصوص حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول تأکید کرد: در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه‌ای بازرسان دامپزشکی با آن برخورد خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت کنترل زنجیره سرد از مبدأ تا مقصد گفت: یکی از رکن‌های مهم تأمین سلامت فرآورده‌های خام دامی نظارت بر حمل و نقل آن از مزرعه تا سفره است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.