×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۶ تن پیله‌ ابریشم در بردسکن تولید شد

علیرضا مهمیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صنعت نوغان داری در شهرستان بردسکن به ویژه منطقه کوهپایه به لحاظ پرورش شرایط بسیار خوبی دارد و امسال ۱۵۸ جعبه کرم ابریشم بین ۸۰ بهره‌بردار توزیع شد که به طور میانگین از هر جعبه بین ۳۵ تا ۴۰ کیلو گرم پیله تر تولید شد.

وی افزود:  آب و هوای سازگار منطقه برای پرورش درخت توت و خرید تضمینی و افزایش قیمت پیله ابریشم شرایط مناسبی برای پرورش کرم ابریشم در بردسکن ایجاد کرده  و نوغانداری و تولید فرآورده‌های ابریشمی از فعالیت‌های جانبی در کنار کشاورزی، اقدامی برای اشتغال روستاییان و کسب درآمد پایدار آنهاست.

مهمیز با بیان اینکه ارزش هر کیلوگرم پیله تر ۲۲۰ هزار تومان است، گفت: درآمد حاصل از این میزان تولید پیله تر بیش از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

وی با تاکید بر توسعه صنعت نوغانداری در منطقه گفت: تولید پیله تر در کمتر از ۴۰ روز درآمد قابل قبولی را می تواند به لحاظ اقتصادی برای بهره‌برداران به ویژه بانوان روستایی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: نوغانداری شغلی خانگی و سودآور است که با توجه به ظرفیت‌های موجود، امکان آموزش و توسعه آن در بردسکن فراهم است و حمایت‌های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه برای ترویج آن صورت می‌گیرد.

۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در سطح ۲۸ هزار و ۸۸۵ هکتاری کشتزارهای شهرستان بردسکن فعالیت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.