×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی توفان به محصولات باغی بردسکن

علیرضا مهمیز مدیر جهاد کشاورزی بردسکن  از خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی توفان شب گذشته به محصولات باغی این شهرستان خبر داد.

مهندس علیرضا مهمیز گفت: طوفان شب گذشته با سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت، متاسفانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد به محصولات باغی و زراعی این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی گفت: باغات انار، پسته و محصولات زراعی در صدر خسارت وارده قرار دارند.  از مجموع ۱۹ هزار هکتار باغات شهرستان بردسکن، ۴۰ درصد آن را باغات پسته تشکیل داده است که فقط در بحث پسته ۳۶۰ میلیارد تومان خسارت به این محصول وارد شد.

مهمیز افزود: باغداران و بهره برداران کشاورزی هیچ راهی جز بیمه محصولات خود ندارند. بهره برداران در صورتی که محصولات خود را بیمه نکنند، هیچ گونه خسارتی به افراد خسارت دیده پرداخت نمی‌شود.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن افزود: از مجموع ۱۹ هزار هکتار باغات شهرستان بردسکن تنها بین ۱۰ تا ۱۲ درصد آن تحت پوشش بیمه محصولات قرار گرفته و تنها راه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان، زیر پوشش قرار دادن محصولات کشاورزی است.

وی با انتقاد از عدم پرداخت به موقع میزان خسارت به خسارت دیدگان توسط شرکت بیمه محصولات اظهار کرد: بهره برداران بدانند در صورت اینکه  بیمه خسارت را دیر هم پرداخت کند، باز هم خساراتی را از میزان خسارت بهره برداران به آنان پرداخت می کند. ولی درصورت اینکه محصولات کشاورزان و باغداران بیمه نباشد، هیچ خسارتی به آنان پرداخت نمی شود.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.