×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۹۰ درصد کشاورزان خلیل‌آبادی از دستورالعمل‌های امهال تسهیلات بهره‌مند نمی‌شوند

محمود شبان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خلیل‌آباد یک شهرستان کاملاً باغبانی است که ۹۰ درصد مردم منطقه از این حوزه ارتزاق می‌کنند، به انتقاد از دیر ابلاغ شدن دستورالعمل‌های امهال تسهیلات بخش کشاورزی پرداخت و افزود: باوجود اینکه امهال تسهیلات در هیات وزیران مصوب می‌شود اما چون دیر ابلاغ می‌شود ۹۰ درصد کشاورزان از این دستورالعمل بهره‌مند نمی‌شوند و یا اصولاً کشاورزانی بهره‌مند می‌شوند که بدحساب هستند.

وی با اظهار تأسف از اینکه کشاورزان خوش حساب و آن‌هایی که تسهیلات خود را پرداخت می‌کنند مشمول این بخشودگی نمی‌شوند، دیر پرداخت شدن غرامات بیمه محصولات کشاورزی را از دیگر مشکلات کشاورزان این شهرستان دانست و تصریح کرد: به دلیل دیر ابلاغ شدن اعتبارات از تهران و وزارتخانه جهاد کشاورزی همه ساله درگیر این موضوع هستیم که می‌طلبد سرعت بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد ادامه داد: افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌ها مانند سموم کشاورزی و نهاده‌های دامی امان بهره‌برداران را بریده است.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه در ابتدای سال ۱۴۰۱ قیمت کودهای فسفاته و پتاسه ۵۰ درصد کاهش یافت کشاورزان و بهر برداران انتظار دارند که در سایر نهاده‌ها هم همین اتفاق بیفتد تا مشکلات دامداران و کشاورزان رفع شود.

شبان بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خلیل‌آباد قطب تولید انگور استان است اما هر ساله با نوسانات بسیار زیاد کشمش مواجه هستیم، برای رفع این مشکل صدور یک مجوز صندوق حمایت از بخش کشاورزی ویژه کشمش منطقه ترشیز با محوریت شهرستان خلیل‌آباد از ضروریات است تا بتوانیم از ضرر و زیان کشاورزان و باغداران جلوگیری کنیم.

وی همچنین در خصوص مجوزهای کسب و کار درخواست نمود تا صدور مجوزهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان و استان از طرح در کارگروه فنی و زیربنایی مستثنا شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد افزود: با توجه به خشکسالی‌هایی که در این چند سال شاهد آن بودیم اما مردم شهرستان خلیل‌آباد با تلاش‌هایی که داشتند باغات انگور، پسته و انار را حفظ کردند ولی دیگر توانی برایشان نمانده است.

وی گفت: به دلیل خشکسالی و شوری خاک درختان پسته دهستان کویر در آستانه خشک شدن هستند. در حوزه انگور کاهش عملکرد و در انار کاهش کیفیت را داریم می‌طلبد اعتبارات کم‌بهره به شهرستان تخصیص یابد تا بتوانیم باغات را حفظ کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.