×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ریوش میزبان چهارمین جشنواره ریواس / فروش سه میلیارد ریال صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه جانبی جشنواره ریواس شهرستان کوهسرخ

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ گفت: در چهارمین جشنواره ریواس شهرستان کوهسرخ حدود مبلغ سه میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی و سوغات، ریواس، خشکبار، لبنیات و … ارائه و در محل بازارچه به فروش رسید.

به گزارش  رسانه ترشیز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی رضای ربیعی امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با اشاره به میزان فروش در بازارچه چهارمین جشنواره ریواس کوهسرخ، اظهار کرد: از مجموع فروش این بازارچه مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال سهم صنایع دستی و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سهم سوغات و محصولات دیگر بوده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ ادامه داد: در این جشنواره که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ریوش و مشارکت حداکثری تولیدکنندگان برگزارشد، تعداد ۷۰ غرفه شامل صنایع‌دستی، ریواس و سبزی‌های بومی، عرقیجات، عسل بهاره، لبنیات، شربت ریواس، آش کوریا، آش رشته، انواع غذاهای ایرانی و سنتی، دلمه برگ مو و انواع تافتون و کلوچه به مهمانان عرضه و به فروش رسید.

ربیعی تصریح کرد: شهرستان کوهسرخ به لحاظ گردشگری، صنایع دستی خصوصا نساجی سنتی و تنوع محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی دارای ظرفیت بسیاری بالایی در جذب گردشگر است که برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها نقش به‌سزایی در معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و محصولات تولیدی شهرستان دارد.

در حال حاضر در شهرستان کوهسرخ تعداد ۲۵۰ نفر به‌صورت کارگاه گروهی و انفرادی در رشته‌های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و … به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ریوش و حضور پرشور مردم در شهرستان کوهسرخ برگزار شد.

 

سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با حضور در این جشنواره اظهار کرد: برگزاری این جشنواره با مشارکت مردم وشورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی، اجرا فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: برای مشارکت مردم دستگاه‌های دولتی و عمومی باید زمینه را فراهم کنند که در شهرستان کوهسرخ با انسجام به‌وجود آمده، زمینه فراهم شده است.

موسوی افزود: همه دستگاه‌ها ی اجرایی شهرستان در اجرای رویداد گردشگری جشنواره ریواس، به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری کردند که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

او یادآور شد: توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ برمبنای ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی برنامه ریزی شده که اجرای برنامه‌ها در این مسیر روند رو به رشدی دارد و تاکنون شش اقامتگاه بوم گردی، شش خانه مسافر در شهرستان آماده بهره برداری شده است.

او همچنین صنایع‌دستی را از دیگر ظرفیت‌های شهرستان کوهسرخ عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته ۸ کارگاه صنایع ‌دستی در رشته‌های فرت بافی، گلیم بافی و دوخت‌های سنتی، گیوه بافی و قلاب بافی فعال شده و مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و اشتغال مستقیم حدود ۴۰ نفر فراهم شده است.

موسوی گفت: صنایع‌دستی و گردشگری در یک چرخه و زنجیره ارزش قرار دارند و وابسته به یکدیگرند، رونق گردشگری موجب فروش محصولات صنایع دستی و کشاورزی نیز شده و اقتصاد شهرستان را پویا کرده است.

هم‌چنین علی اکبر احمدزاده رییس گروه بازاریابی، آموزش و گردشگری داخلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره های گردشگری رویدادی برای احیای هویت اسلامی و ایرانی، تقویت وحدت، رونق اقتصادی، رضایت مردم و همچنین  معرفی جاذبه‌ های گردشگری است.

احمدزاده از تلاش این اداره کل برای ثبت جشنواره ریواس ریوش در تقویم جشنواره های گردشگری کشور خیر داد  و گفت: معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه های گردشگری استان برای جذب گردشگران داخلی و  بین المللی  در اولویت اصلی برنامه های این معاونت است.
او تاکید کرد: توزیع همگانی، زمانی و  مکانی سفر با هدف توزیع درآمدهای اقتصادی برای تمام فعالان گردشگری استان در دست اقدام است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.