×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سقوط مرد ۳۲ ساله از قله باغدشت در ارتفاعات کوهسرخ

پایان عملیات جستجو و انتقال پیکر بی جان کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات کوهستان روستای بندقراء شهرستان کوهسرخ

سرپرست فرمانداری و رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کوهسرخ از پایان عملیات جستجو و انتقال پیکر بی جان کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات کوهستان روستای بندقراء این شهرستان همزمان با صبح امروز جمعه سوم فروردین ماه خبر داد.

دکتر رضا رافتی افزود: حدود ساعت۱۸/۱۸ شامگاه روز پنجشنبه دوم فروردین ماه، خبر سقوط یکی از سه کوهنورد حاضر در ارتفاعات کوهستان روستای بند قراء به سامانه امداد هلال احمر استان گزارش شد.
وی با اشاره به اینکه هر چند سقوط کوهنورد حادثه دیده از ارتفاعات توسط همراهان وی مشاهده شده بود، اما به دلایلی از جمله شرایط خاص توپوی منطقه حادثه، تلاش اعضا برای برقراری تماس و جابجا شدن سبب شده بود تا محل سقوط این کوهنورد نامعلوم و پیکر او قابل مشاهده نباشد.

سرپرست فرمانداری کوهسرخ با تاکید بر اعزام فوری تیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان به منظور تسهیل میدانی امدادرسانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بسیج امکانات در کمترین زمان ممکن چند گروه مردمی از روستاهای کریز و بندقراء به همراه اکیپ جستجو و امداد و نجات هلال احمر در منطقه حاضر و پس از چهار ساعت تلاش بی وقفه و نفس گیر با بهره گیری از روشنایی مهتاب در کوهستان، جسم بی جان این کوهنورد را در حالی که از چند ناحیه دارای شکستگی و صدمات جدی بود، پیدا شد.

دکتر رافتی تصریح کرد: عملیات انتقال پیکر بی جان این کوهنورد محلی بدلیل صعب العبور بودن منطقه با استفاده از تجهیزات خاص امدادی، ۹ ساعت طول کشید.

گفتنی است تلاش های امدادگران و نیروهای مردمی برای عملیات جستجو و انتقال پیکر این کوهنورد در شرایط سخت و نفس گیر شبانه در مسیری صعب العبور در مجموع ۱۳ ساعت بطول انجامید.

سقوط مرد ۳۲ ساله از قله باغدشت در ارتفاعات شمالی کاشمر(کوهسرخ)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.