×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حتی برای یک رأی مردم هم باید حساس باشیم

محمدرضا خوشنویس ۸ اسفند در جلسه هماهنگی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری که با حضور اعضای هیأت اجرایی شهرستان برگزار شد، احساس مسئولیت و دقت را مهمترین رسالت و ویژگی مجریان انتخابات پیش رو عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه همه عوامل اجرایی انتخابات باید مرّ قانون را رعایت کنند، اظهار کرد: انتخابات بزرگترین و مهمترین رویداد سیاسی و اجتماعی کشور است و همه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات و حضور پرصلابت مردم تلاش کنیم.

فرماندار خلیل‌آباد بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بر اساس چهار مؤلفه مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت با جدیت باید پیگیر انجام وظایف بود و تا زمان برگزاری انتخابات هر کمیته‌ای با برنامه‌ریزی مؤثر و کار شبانه‌روزی که انجام می‌دهد به آمادگی ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ان‌شاءالله انتخابات پیش‌رو با مشارکت و حضور حداکثری مردم در شهرستان برگزار خواهد شد، گفت: مجریان انتخابات باید توجه داشته باشند رأی مردم حق‌الناس است و دست‌اندرکاران در این فرآیند ملی باید امانت‌دار آرای مردم باشند.

فرماندار خلیل‌آباد، احساس مسئولیت و دقت را مهمترین رسالت و ویژگی مجریان انتخابات پیش رو دانست و گفت: نظام ما یک نظام مردم‌سالاری دینی است و حتی برای یک رأی مردم هم باید حساس باشیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان خلیل‌آباد صیانت از آرا مردم را مهمترین وظیفه عوامل اجرایی انتخابات دانست و تصریح کرد: عوامل اجرایی انتخابات امین مردم در حفظ و صیانت از آرا هستند.

وی خاطرنشان کرد باید بر اساس آنچه در قانون به عنوان وظایف هیات اجرایی، نظارت و بازرسی تعریف شده با استفاده از ظرفیت‌های قانونی هر بخش وظایف خود را در چهارچوب قانون با تعامل دوسویه اجرا نمایند.

خوشنویس با بیان اینکه همه دست‌اندرکاران انتخابات وظایفشان مشخص است، تأکید کرد: ملاک عمل قانون است و تعاملات بین ارکان اجرایی، نظارت و بازرسی تسهیل کننده خواهد بود.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان خلیل‌آباد افزود: همه باید با اشرافیت کامل بر قانون در راستای برگزاری انتخاباتی سالم قانونمند و امن با مشارکت حداکثری تلاش نماییم.

وی با اشاره به اینکه شرایط منطقه و کشور حساس است، گفت: قطعاً تحلیلگران و کشورهای بیگانه به دنبال این خواهند بود تا حضور مردم در انتخابات کاهش پیدا کند، از این رو وظیفه همه ما به عنوان مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات است تا با درک صحیح از شرایط انتخاباتی سالم برگزار نماییم.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه نگاه و فصل الخطاب ما در انتخابات قانون است، گفت: با رعایت اصل بی‌طرفی  صیانت از حقوق  انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان در فرایندهای مختلف انتخابات مهم خواهد بود و موظفیم حتی برای یک رأی مردم هم حساس باشیم.

وی در ادامه از اختصاص ۴۶ شعبه انتخاباتی به شهرستان خلیل‌آباد خبر داد و افزود: از ۴۶ شعبه انتخاباتی ۳۲ شعبه روستایی و ۱۴ شعبه شهری هستند، از این تعداد همچنین چهار شعبه سیار و ۴۲ شعبه ثابت خواهند بود.

خوشنویس همچنین با بیان اینکه ۷۲ درصد جمعیت خلیل‌آباد واجد شرایط رأی دادن هستند، تصریح کرد: از جمعیت ۵۵ هزار نفری شهرستان ۴۰ هزار نفر واجدین شرایط رأی دادن هستند که ۵۰۰ نفر را رأی ‌اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره فعال شدن هیات‌های اندیشه‌ورز در حوزه بانوان، جوانان و ایثارگران برای مشارکت حداکثری، عنوان کرد: نمایندگان فرماندار در انتخابات نقش محوری در شعب اخذ رأی دارند.

شهرستان خلیل‌آباد شامل دو شهر، دو بخش و ۲۵ پارچه آبادی و روستا است. بیش از ۳۲ هزار نفر در روستاها و حدود ۲۲ هزار نفر در شهرها ساکن هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.