×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جذب گردشگر بیشتر با حفظ بافت سنتی

شهردار ریوش با بیان اینکه شهرداری ریوش به منظور بهسازی بافت فرسوده و کمک به پیشرفت کالبدی، اقتصادی و اجتماعی بافت، ضوابط تشویقی را تهیه نموده است،گفت: این ضوابط در کمیسیون ماده ۵ مصوب و از آبان ماه امسال قابل اجرا بوده است.

محمد امین با اشاره به اینکه طی سال ۱۴۰۲ صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده رایگان بوده است، ساماندهی و بهسازی بافت سنتی را در جذب گردشگر بیشتر ضروری دانست.

شهردار ریوش افزود:با توجه به ظرفیت گردشگری کوهسرخ و به‌خصوص شهر ریوش، بافت فرسوده شهر یکی از فضا‌های جذاب گردشگری است.

وی گفت: نظر به اینکه بافت فرسوده با مساحت حدوداً ۲۰ هکتار مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است در این راستا شهرداری ریوش اقدام به بهسازی و ساماندهی بافت نموده که با پیگیری‌های انجام شده طی ۲ سال گذشته عملیات کف سازی معابر بافت با سنگ و جداره‌ها به‌صورت سنتی با کاه‌گل اجرا شده است.

امین گفت: بخشی از اعتبار اجرای بهسازی بافت فرسوده از محل منابع داخلی شهرداری و بخشی از اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۲۰۰۰ مترمربع سنگ‌فرش، ۲۰۰۰ مترمربع کاه‌گل در معابر بافت فرسوده اجرا شده است. همچنین طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی کشور به پروژه اختصاص یافته است.

شهردار ریوش گفت: حدود ۱۷ سال قبل پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس در پارک جنگلی شهر ریوش دفن شده و به مرور زمان اقداماتی انجام شده بود. سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با پیگیری‌های انجام گرفته توسط هیئت امنای یادمان و شهرداری، محوطه پیرامونی شهدای گمنام به متراژ ۱۵۰۰ مترمربع خاک‌ریزی، تسطیح و کف ‏سازی شده است.

وی افزود: همچنین امسال نیز ساختمان یادمان شهدای گمنام طراحی مجدد و با بهترین متریال کاشی‌کاری شده است. مسیر دسترسی به شهدای گمنام با طرحی مشترک بین شهرداری، بسیج سازندگی و راهداری در حال زیرسازی است و در سال آینده آسفالت خواهد شد.

محمد امین همچنین گفت: عملیات خاکی احداث پارکینگ به مساحت ۲ هکتار انجام شده و در سال آینده آسفالت خواهد شد. شبکه برق و آب توسط ادارات مربوطه با همکاری شهرداری اجرا شده است و طبق برنامه‌های تدوین شده، موقعیت شهدای گمنام به عنوان مرکز فرهنگی ایثار و پارک جنگلی به عنوان پارک ورزش و سلامت مد نظر گرفته شده است.

امین با اشاره به اینکه احداث پارک بزرگ گردشگری کوهسرخ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال اجرا است، افزود: پروژه تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت:اعتبار این پروژه بزرگ از محل منابع داخلی شهرداری، تملک دارایی در اختیار نماینده و منابع مالی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأمین خواهد شد. تاکنون حدود ۲۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است و هزینه نهایی ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.