×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضدعفونی خودرو های اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی کاشمر بصورت روزانه

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر، با اشاره به شروع فصل سرما و احتمال انتشار بیماری های ویروسی از جمله بیماری تب برفکی و امکان جابجایی عوامل بیماری ‌زا از طریق خودروی اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی گفت: شستشو و ضدعفونی منظم و روزانه خودروها، در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر سعید خانزاده، با بیان این نکته که یکی از عوامل مهم ورود اکثر ویروس ها و در نهایت بیماری هایی از قبیل: تب برفکی می تواند از طریق عوامل مکانیکی از جمله خودروها  به دامداری ها  نفوذ کنند افزود: واکسیناتورها شستشو و ضدعفونی خودروها را برای پیشگیری و کنترل بیماری در انتهای هر روز انجام می دهند.

وی، با اشاره به ضرورت بالای پیشگیری از ورود اجرام و مواد عفونت زا و آلوده به داخل دامداری بعنوان مهمترین و اساسی ترین روش پیشگیری و کنترل بیماری ها از جمله بیماری تب برفکی، بر اهمیت این مسئله در کنار انجام واکسیناسیون به موقع طبق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی تاکید کرد.

خانزاده، با اذعان به اینکه  تردد خودروی اکیپ های واکسیناسیون به دامداری های مناطق مختلف شهرستان اهمیت این امر را افزایش داده و این شبکه با اقدامات لازم در زمینه  شستشو و ضدعفونی روزانه خودرو ها سعی دارد خطرات ناشی از انتقال عوامل بیماری زا را به حداقل برساند.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر، گفت: خوشبختانه تاکنون سابقه بیماری و ثبت ویروس خاصی در دامداری های این شهرستان مشاهده نشده اما با توجه به موقعیت حساس کنونی دقت و مراقب بیشتر بسیار ضروری می باشد.

وی، با اشاره به شروع فصل سرما و احتمال انتشار بیماری های ویروسی از جمله: بیماری تب برفکی، مهمترین و اساسی ترین روش پیشگیری از این بیماری ها را  بکارگیری اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای به نحوی که از ورود ویروس به دامداری جلوگیری نماید،عنوان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.