×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد تفرجگاه‌های خصوصی با از بین بردن اراضی کشاورزی

محمد شجعی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به افزایش بی‌رویه تخلفات ساختمانی و ساخت و ساز غیرمجاز و سودجویی برخی دلالان و به دلیل عدم طولانی شدن روند مراحل تشریفات قانونی و برخورد جدی با متخلفین حوزه ساخت و ساز غیرمجاز، برابر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ضروری است.

وی با اشاره به گسترش ساخت و سازهای غیرقانونی و تخلفات ساختمانی و تعارض به کاربری‌های زراعی و باغی افزود: اعضای کارگروه رسیدگی به تخلفات در این راستا باید از تمامی عوامل بازدارنده و نیز ابزار قانونی که در اختیار دارند استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر هماهنگی مضاعف بین دستگاه‌ها را به منظور مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بسیار مؤثر دانست و ادامه داد: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نیز باید با تقویت اکیپ‌های گشت زنی، به صورت جدی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مقابله نمایند.

وی با اشاره به وظایف سایر دستگاه‌ها و نهادها در امر مذکور بیان کرد: وظایف ذاتی دستگاه‌های متولی و همکاری نهادهای دیگر من جمله دهیاران و شوراها نیز از عوامل مؤثر برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حومه روستاها است.

شجعی در پایان اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از افراد به دنبال ایجاد تفرجگاه خصوصی هستند که این امر افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در مزارع و در نتیجه باعث کوچک شدن باغات و کاهش تولید محصولات کشاورزی و درآمد پایدار و به خطر افتادن امنیت غذایی مردم می‌شود.

 

 

انتشار : سه شنبه – ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.