×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجتمع فرهنگی و علوم قرآنی کاشمر افتتاح شد

مجتمع فرهنگی و علوم قرآنی کاشمر که ۱۳ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، در دهمین روز از دهه مبارک فجر افتتاح شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با گرامیداشت دهه مبارک فجر، گفت: مجتمع فرهنگی و علوم قرآنی کاشمر بنای خیری برای همه مردم این شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی، مذهبی و قرآنی در سطح شهرستان با محوریت این مجتمع راهبری شود، تصریح کرد: اگرچه از زمان کلنگ‌زنی پروژه حدود ۱۳ سال می‌گذرد، اما طی همین چند سال اخیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر به اندازه تمامی سال‌های گذشته پیگیری داشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تقدیر از پیگیری‌های مردم و خیرین کاشمر برای اینکه این مجتمع هر چه زودتر به سرانجام برسد، عنوان کرد: برای اینکه به اهداف و برنامه‌های آینده برسیم نیازمند همراهی مردم، فعالان قرآنی، هیأت‌های مذهبی و مداحان این شهر هستیم.

تقدیر از طرح حسینیه بی‌نشان

صاحبقرانی در ادامه در بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع با تقدیر از علی ناظمی مسئول شورای هیأت‌های مذهبی کاشمر برای اجرای طرح «حسینیه بی‌نشان» که در یک اتوبوس و محله به محله مجالس عزاداری اجرا می‌شد، گفت: بسیاری از شهرهای مختلف از این طرح الگو گرفتند و در واقع طرحی کشوری شد.

وی افزود: برخی از طرح‌های ابتکاری را در حوزه فرهنگی از کاشمر به دلیل پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد، شروع کردیم. امسال در رویداد حماسه فاطمی گروه سرود رضوان کاشمر در استان مقام اول را کسب نمودند، همچنین همایش مداحان استان را با محوریت کاشمر اجرا نمودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه برای کاشمر اهمیت خاصی قائل هستیم، اظهار کرد: اتاق وضعیت فرهنگی استان با محوریت کاشمر است.

صاحبقرانی در همین خصوص افزود: اتاق وضعیتی که در استان داریم هیچ مجموعه‌ای در کشور ندارد، روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار را احصاء و شناخت کامل داریم، حتی می‌دانیم در کدام کوچه چه محفل قرآنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین صداقتی، رئیس تبلیغات اسلامی کاشمر نیز در این مراسم با بیان اینکه کلنگ مجتمع فرهنگی و علوم قرآنی این شهرستان در سال ۱۳۸۸ به زمین زده شده است، بیان کرد: متأسفانه در گذشته این فضا به دلیل نیمه کاره ماندن بسیار نامطلوب و به محلی برای تجمع معتادین تبدیل شده بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی اعتبارات مورد نیاز جذب شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۸۵ متر مربع با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: سال قبل ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبارات این مجتمع قرآنی را داشته‌ایم.

رئیس تبلیغات اسلامی کاشمر، عنوان کرد: محوطه و سالن اجتماعات این پروژه هنوز تکمیل نشده که از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد و به سرانجام می‌رسد، علاوه بر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های ویژه قرآنی و فرهنگی هم برای این منطقه که مجتمع فرهنگی و علوم قرآنی قرار دارد پیش‌بینی شده است.

صداقتی عنوان کرد: اگرچه هنوز اعتباری برای تأمین تجهیزات مورد نیاز جذب نشده اما با همت خیرین ۲۰۰ میلیون تومان برای بخشی از تجهیزات تأمین شده است. اطلس فرهنگی کاشمر را در دست تهیه داریم و تمامی اطلاعات شهرها و روستاهای دو شهرستان کاشمر و کوهسرخ در دست تهیه است.

این مراسم با حضور فرماندار، امام جمعه، جمعی از فعالان قرانی، هیات‌های مذهبی، مداحان و روحانیون برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.