×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسئولین کاشمری، بیدار شوید

در شهر همجوار ما ،تربت حیدریه روز گذشته پروژه ای بزرگ و در سطح کشور کلنگ زنی شد.
پروژه مجتمع بین راهی ملل تربت حیدریه با ۱۶۰ هزار متر مربع وسعت و بودجه ای حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی با امکانی از درمانگاه و تالار همایش گرفته تا مجموعه های تفریحی آبی و… که بیشتر چیزی شبیه به ساخت یک شهر تفریحی است که برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال میکند!
گویا سرمایه گذار این پروژه موسسه ملل است اما کل بودجه را تامین نمیکند چراکه قرار است ۴۰۰ میلیارد تومان(۵۰درصد کل بودجه پروژه) را وزارت میراث فرهنگی که در کاشمر بعد از سالها هنوز یک موزه صدمتری نتوانسته اجرا کند در اختیار سرمایه گذار قرار می‌دهد.
جالبترین قسمت این اتفاق روند کلنگ زنی آن است؛ جایی که این پروژه یکبار در سال ۹۸ با حضور علی لاریجانی رییس وقت مجلس تقریبا با همین کیفیت کلنگ زنی شد اما به دلایل مشکلات مجوز، پروانه، خرید و تحویل زمین به سرمایه گذار و تغییر کاربری آن سرنوشت این پروژ در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت تا مسئولان شهر تربت حیدریه با یک هماهنگی و پیگیری های همه جانبه از وزارت های نفت و میراث فرهنگی و مدیرکل امور اراضی استان و رایگان کردن پروانه و مجوز ساخت از سوی شورای شهر این شهر تمامی مشکلات بر سر راه اجرای پروژه را بر طرف کردن و یک لقمه آماده را در اختیار سرمایه گذار قرار دادند که در نهایت روز گذشته با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع، وزارت میراث فرهنگی روند احداث هم شروع شد!
خبرهایی هم از برخی رسانه ها و محافل به گوش میرسد که گویا کل بودجه امسال وزارت میراث فرهنگی برای احداث مجتمع های بین راهی ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که نیمی از مبلغ برای پروژه تربت کنار گذاشته شده که این خبر اگر درست باشد خود جای بحث دارد!

 

 

تاکنون چه کرده ایم؟
سوال اینجاست در کاشمر برای جذب سرمایه گذار و ایجاد پروژه های زیربنایی چه کردیم ؟ با تنها فرودگاه خصوصی کشور که همین الان آماده توسعه است چگونه رفتار کردیم ؟ پروژه طرح فاضلاب کاشمر که از اولین های بخش خصوصی بود و با حضور وزیر وقت افتتاح شد، بعد از چندین سال چرا باید عقب ترین طرح استان باشد با تنها ۷ درصد پیشرفت ؟ پروژه توسعه پیرامون آرامگاه مدرس چرا در حد یک ماکت مانده است ؟ چرا هنوز نتوانستیم یکی از ورودی های شهر ها استاندارد سازی کنیم ؟ بزرگترین فرهنگسرا استان بعد از مشهد (!) به کجا رسید و چرا هنوز دیوار اتاق های آن به انتها نرسیده ؟ راه آهن کاشمر به کجا رسید ؟ دانشگاه های کاشمر چرا یکی یکی به سمت نزول و تعطیلی پیش میروند ؟ تا کی مردم باید سر و صدا و آلودگی ماشین های سنگین را که به دلیل عدم وجود کمربندی از داخل شهر عبور میکنند را تحمل کنند ؟ آیا این موارد قابل پیگیری و حل نیست ؟
✅ تمامی این سوالات و بیشتر از آن مانند رفتار مدیران قبلی و فعلی بی جواب خواهد ماند و سهم کاشمر و مردمش از پیشرفت، احداث دوربرگردان بلوارها و لکه گیری آسفالت قدیمی کوچه ها خواهد بود …!

✍🏻 مهدی هادوی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.