×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۱ مرکز خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی فعال است

آرش آوان روز پنجشنبه  افزود: خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی از هفتم آبان جاری در استان آغاز شده و خرید محصول در قالب پنج نوع در حال انجام است.

وی ادامه داد: طبق ماده هشت دستورالعمل خرید نگین زعفران به ازای هرکیلوگرم ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، شبه نگین ۳۳ میلیون تومان، پوشال مرغوب ۳۲ میلیون تومان، پوشال معمولی ۳۱ میلیون تومان و زعفران دسته‌ای یا “دسته پیچ”  ۲۵ میلیون تومان خریداری می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی اظهارکرد: مراکز خرید حمایتی زعفران تولیدی امسال با هدف حمایت از کشاورزان در این استان فعال و خرید محصول از کشاورزان خراسان رضوی آغاز شده است.

آوان افزود: تاکنون بیش از ۵۰ کیلوگرم خرید محصول کشاورزان در خراسان رضوی انجام شده است.

وی در خصوص پرداخت مبالغ کشاورزان خراسان رضوی، اظهارکرد: طبق دستورالعمل اعلام شده در خصوص نحوه خرید و بهای پرداخت زعفران بعد از تعیین نوع زعفران توسط آزمایشگاه، ۳۰ درصد بهای محصول به کشاورز پرداخت و ۷۰ درصد دیگر هم در بازه زمانی سه ماهه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی با داشتن ۳۳ شهرستان هم اکنون بیش از ۶.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۱ شهرستان آن زعفران کشت می شود.

هر هکتار کشت و برداشت زعفران بطور میانگین به ۲۱۰ نفر روز نیروی کار نیاز دارد. بر این اساس هر هکتار کشت زعفران حدود یک نفر اشتغال دائم در حوزه تولید این محصول راهبردی ایجاد می‌کند.

امسال ۹۲ هزار هکتار اراضی خراسان رضوی زیر کشت محصول زعفران  است و پیش بینی برداشت ۱۵۰ تن محصول با ۵۰ درصد کاهش نسبت به شرایط عادی پیش بینی شده است.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.