×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز ساخت یادمان شهدای گمنام شهر کندر

فرماندار خلیل آباد گفت: همه باید تلاش کنیم تا مفاهیم ارزشی و نیز خاطرات دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

مسعود یاوری در جلسه شورای هماهنگی دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان خلیل آباد که با حضور سرهنگ محمد حسن مقدم فرمانده سپاه ناحیه شهرستان ، حسن رحمتی مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان و دیگر اعضای این شورا تشکیل شد، اظهار کرد: همه ما مدیون خون شهدا ،ایثارگران و پیش کسوتان دفاع مقدس هستیم که جان خود را فدا کردند و این وظیفه ماست که ادامه دهنده راه آنان باشیم  و یاد و خاطرات دلاورمردان را زنده نگه داریم و ارزش های والای آنان را ترویج کنیم.

یاوری گفت: جامعه امروز بیش از هر زمانی نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است که باید همگی تلاش کنیم تا این مفاهیم ارزشی را به نسل جوان انتقال دهیم.

فرماندار خلیل آباد افزود: بیانات مقام معظم رهبری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره باید سرلوحه رفتار و عملکرد مسئولان باشد .بنابراین مسئولان هم باید با انگیزه و اعتقاد قلبی در حوزه ایثار و شهادت گام بردارند و این یک تکلیف مهم است و اگر انگیزه و اراده جدی باشد، قطعا اقدامات ماندگار خواهد شد.

وی اظهار کرد: تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس این شهرستان بهترین روش برای پاسداری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جلوگیری از تحریف فرهنگ دفاع مقدس و انتقال فرهنگ نجات بخش ایثار به آحاد جامعه به خصوص نسل جوان است.

فرماندار خلیل آباد تصریح کرد:باید  تالیف و چاپ کتاب‌های خاطرات ارزشمند رزمندگان پیگیری شود تا نسل‌های آینده بدانند دوران مقدس چه دورانی بوده و افرادی در این دوران وجود داشته اند که با تمام وجود و نثار جان و مال خود از این مرز و بوم خالصانه دفاع کرده اند.

در این جلسه حسن رحمتی مسئول نمایندگی دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان خلیل آباد با بیان این که واگذاری مکانی برای دفتر، کاری ضروری است،افزود: با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و دیگر ادارات در حال جمع آوری خاطرات شفاهی و مکتوب خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران معزز به خصوص پدران و مادران شهدا هستیم که گنجینه های اصلی دفاع مقدس هستند و فعالیت هایی نیز در این خصوص انجام شده است.

دستور کار دیگر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان خلیل آباد احداث یادمان شهدای گمنام شهر کندر و تکمیل یادمان شهدای شهر خلیل آباد بود که فرماندار خلیل آباد با تقدیر از شهرداری و شورای شهر که آماده سازی یادمان شهدای گمنام در این شهر را با سرعت انجام دادند، افزود: عملیات ساخت یادمان شهدای شهر کندر نیز به زودی با کمک شهرداری ، شورای شهر و خیران آغاز می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.