×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری همایش هم اندیشی انتخاب روز بردسکن

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر بردسکن و با حضور پروفسور گارنیک آساطوریان ایران شناس و رئیس انستیتوی شرق شناسی دانشگاه اسلاونی ایروان و همسر اودکتر ویکتوریا آراکلوا، فرماندار بردسکن و جمعی از نخبگان، صاحب نظران و فرهیختگان همایش هم اندیشی انتخاب روز بردسکن درمحل فرهنگسرای مهر خاتم النبیاء شهرداری این شهرستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری قاصدبردسکن،دراین همایش ابتدا مهندس محمد حسین مدیح شهردار بردسکن ضمن تقدیر و تشکر از همراهی امام جمعه ، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، نخبگان و فرهیختگان شهرستان بردسکن در برگزاری این نشست گفت: برآن شدیم با هم افزایی روزی را به نام بردسکن مشخص و انتخاب کنیم که امید است پس از مشخص شدن این روز را در یونسکو به ثبت برسانیم. دراین همایش محمود فخر غلامی یکی از فرهیختگان و پژوهشگران و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی دررابطه با تاریخ و قدمت ووجه تسمیه بردسکن قبل از اسلام ، دوران اسلام وبعداز اسلام ، و ویژگی های مردم و شعرای این دیار مطالبی را بیان و اشعاری نیز قرائت کرد. سید محمد عبدالهیان نویسنده ، شاعر و پژوهشگر در حوزه زبان و ادبیات فارسی نیز یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود و از برگزار کنندگان این همایش نیز تقدیر کرد. وی در سخنان کوتاهی با توجه به آثار تاریخی و باستانی منطقه به قدمت بردسکن اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می شود برای بردسکن پژوهی در مرحله اول یک هسته علمی ، فرهنگی به دور از نگاه های سیاسی و سلیقه ای تشکیل شود و با تقسیم کار در زمینه های فرهنگ عامه و باستان شناسی به این مهم پرداخته شود.

دکتر مدیح یکی از فعالان در حوزه مدیریت شهری از شهرداری و شورای شهر بردسکن در برگزاری این همایش تقدیر کرد و گفت: مردم بردسکن مردمانی مهربان و مهمان نواز هستند و امیداست در سایه تعامل و همدلی با توجه به قدمتی که بردسکن دارد روزی را بتوانیم به نام بردسکن در یونسکو به ثبت برسانیم. پروفسور گارنیک آساطوریان، رئیس انستیتو شرق شناسی دانشگاه اسلاونی ایروان که همسرش دکتر ویکتوریا آرکلوا که دراین همایش نیز حضور داشت در پشت تریبون قرار گرفت و از شهرداری و شورای شهر در برگزاری این همایش تقدیر کرد و دررابطه با قدمت و نام بردسکن مطالبی را بیان کرد و گفت: با توجه به تاریخ و قدمت بردسکن بیانگر یک شهر بهشتی است و چه خوبست روز بردسکن در یکی از روزهای فصل بهار به ثبت برسد و به جای شهر میوه های بهشتی بردسکن به شهر بهشت در بیابان شهرت پیدا کند. دکتر علی دهقان زاده فرماندار بردسکن در این همایش از تمامی نخبگان و صاحب نظران و افراد تاثیر گذار خواست نام بردسکن را در کشور بلند آوازه کنند که متاسفانه تاکنون دراین حوزه ضعیف عمل شده است. وی با توجه به وجود بیش از ۲۲۰ اثر تاریخی و جاذبه های گردشگری بردسکن و قدمت چند هزار ساله بردسکن گفت: امروز نام بردسکن در برخی از نقاط کشور شناخته شده نیست که می طلبد با انتخاب روزی به نام بردسکن در راستای شناساندن بردسکن برنامه ریزی بهتری صورت بگیرد. وی از میراث فرهنگی خواست نسبت به راه اندازی مجدد موزه مردم شناسی شهرستان تا دهه مبارک فجر اقدام کند و نام بردسکن نیز در آژانس های هواپیمایی و مسافرتی نیز ثبت بدرخشد و مراکز دانشگاهی و آموزشی نیز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بردسکن در حوزه های مختلف به ویژه برای نسل جوان بیشتر معرفی و بشناسانند.

اجرای زیبای هنرمند روشندل شهرستان بردسکن دکتر محمد مصلحی و گروه موسیقی سنتی با هنرنمایی حسین یوسفی ، رضا یوسفی و سجاد غفوری و رونمایی از سردیس شاعر ، نقاش و منجم ووقایع نگار ایرانی عبدالله شهاب ترشیزی از دیگر برنامه های همایش هم اندیشی انتخاب روز بردسکن بود.

درپایان تندیس روز بردسکن به هریک از شرکت کنندگان اهداء شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.