×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اقدامات انجام شده شبکه دامپزشکی کاشمر برای افزایش توان مقابله با هرگونه بحران غیر مترقبه از جمله آنفلوانزای فوق حاد

دکتر سعید خانزاده افزود مسلمأ هر چه ما برای آماده سازی خود برای مواجه شدن با زوایای مختلف یک بیماری ازجمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به درستی تدوین و به مرحله اجرا درآوریم قادر خواهیم  بود تا حد ممکن عوارض آن را به حداقل برسانیم.

وی گفت به همین منظور برنامه مقابله با بحران تدوین شده و به همت و تلاش همکاران شبکه اکیپ واکنش سریع تشکیل و تجهیزات لازم شامل انواع مختلف تجهیزات فنی فراهم گردیده و بروز رسانی شده است.

وی با اشاره به بیماری آنفلوانزا گفت : این بیماری در کنار بیماریهایی مانند طاعون، آبله و … با نام شناخته شده ای برای ایجادهمه گیری های وسیع در سطح جهانی “پاندمی” محسوب می شود و عامل این بیماری از انواع ویروسهایی است که قابلیت بیماریزایی در حیوانات مختلف وانسان را دارد.

وی در تشریح این بیماری اظهار داشت از خصوصیات ویژه ویروس تمایل به تغییرات مکرر در ماده ژنتیکی آن است که می تواند بطور خفیف و یا شدید باشد و تغییرات خفیف ویروس منجر به بروز همه گیری های محدود ساالنه عموماً در فصل پاییز و زمستان  می شود و تغییرات شدید باعث تولید یک سوش جدید می گردد.

ابتلاء  پرندگان در کشورهای مختلف به زیر گونه ویروسی جدید علاوه بر تلفات مستقیم قابل توجهی که در پرندگان ایجاد می کند سیاستهای معدوم سازی گسترده را بدنبال آورده و لذا تلفات نهایی پرندگان را بسیار بیشتر می سازد وبه همین علت در کنار کاهش صادرات، خسارات اقتصادی- اجتماعی سنگین ایجاد می نماید.

وی مبارزه و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری را از لحاظ اقتصادی و بهداشتی حائز اهمیت دانست و افزود: در صورت بروز بیماری صادرات اینگونه محصولات تحت تاثیر قرار می گیرد و از لحاظ اقتصادی تولیدکنندگان دچار خسارات زیادی می شوند.

دکتر خانزاده  ضمن اشاره به آمادگی همه جانبه اکیپ های اجرایی فعال در شهرستان برای جلوگیری و پیشگیری از ورود و شیوع بیماری  اظهار داشت: شهرستان کاشمر در حال حاضر از وجود هرگونه کانون بیماری پاک می باشد و تا کنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کاشمر مشاهده نشده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.