×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باید به دنبال راهکارهای اساسی برای تشویق دانش آموزان به حضور در کتابخانه ها باشیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کوهسرخ به ریاست شرف الدین شیرازی، فرماندار شهرستان و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در محل فرمانداری کوهسرخ برگزار شده بود راهکارهای افزایش تعامل مدارس کوهسرخ با کتابخانه های عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدا شرف الدین شیرازی، فرماندار شهرستان کوهسرخ در این جلسه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان، گفت: لازم است مجموعه کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش کوهسرخ در جلسات مشترکی، به دنبال راهکارهای اساسی باشند تا بتوانند به واسطه آن بستر افزایش حضور دانش آموزان در کتابخانه ها را فراهم سازند.

در ادامه محمد فیض عارفی، نماینده مدیرکل کتابخانه های عمومی در شهرستان کوهسرخ اظهار داشت: در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، تعامل مدارس با کتابخانه های عمومی کاهش چشمگیری داشت و لذا در شرایط فعلی باید تلاش کنیم تا مجددا این تعامل افزایش داشته باشد.

وی افزود: برنامه ریزی برای بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، برگزاری کلاس های درس پرورشی در محل کتابخانه، انتخاب چند دانش آموز از هر مدرسه به عنوان «همیار کتاب»، برگزاری مسابقات کتابخوانی مشترک، برگزاری نشست های کتابخوان در مدارس و… از جمله پیشنهادات ما برای ارتباط بیشتر دانش آموزان با کتابخانه های عمومی است.

گفتنی است این جلسه با مصوباتی در حوزه فعالیت های مشترک کتابخانه های عمومی با آموزش و پرورش و همچنین لزوم پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه ها توسط شهرداری ریوش به پایان رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.