×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از مراکز جمع آوری شیر در شهرستان

دکتر سعیدخانزاده اظهار داشت با توجه به فسادپذیری سریع شیر، رعایت اصول بهداشتی در تمام‌ مراحل زنجیره ‌تولید شیر یک رکن ضروری و قابل اهمیت است به همین دلیل شبکه دامپزشکی نظارت ویژه‌ای بر تمام‌ این مراحل‌ دارد تا کیفیت و سلامت شیر تولیدی تضمین شود.

وی افزود: در مراکز جمع آوری شیر تست هایی شامل تست بار میکروبی، تست آنتی بیوتیک، میزان اسیدیته و میزان مواد مغذی و…. و همچنین کنترل و نظارت بر بهداشت ورود و خروج خودروهای حمل کننده شیر خام اعم از تانکرهای بزرگ حمل یا وانتهای حمل ظروف شیر و نظارت بهداشتی بر نحوه شستشو و ضدعفونی مکان ها و مخازن نگهداری شیر انجام می شود که در بازدید های دوره ای توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی رصد می شوند .

وی با اشاره به رصد و پایش دوره‌ای بهداشتی مراکز جمع‌آوری شیر خام اظهار داشت؛ این مراکز ضمن لزوم اخذ پروانه بهداشتی و مجوزهای لازم از دامپزشکی موظفند نسبت به بکارگیری مسئول فنی-بهداشتی جهت انجام آزمایش‌های لازم اقدام نمایند.

وی گفت: به دلیل وجود بیماری‌های مشترک قابل انتقال از دام و فرآورده‌های خام دامی مانند شیرخام  به انسان، نظارت بر مراکز جمع‌آوری شیر امری ضروری است و تخلفات احتمالی در این مراکز به مراجع ذیصلاح منعکس می‌شوند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.