×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اربعین نمایش یک رسانه بین الملی است

به گزارش پایگاه خبری ترشیزفوری به نقل از  قاصدبردسکن،حجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن گفت: اربعین حسینی اوج معرفت برای امامی است که در زیارت اربعین بخوبی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه به نقل از آیت الله جوادی آملی ما جا مانده از اربعین حسینی نیستیم، افزود: از آنجا که دل ما به همراه زائران همراه است در ثواب و معرفتی که باید داشته باشیم سهیم هستیم.

وی حضور اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کوچک و بزرگ در نمایش حضور حسینی با نام لبیک یا حسین را تبلور عینی در اربعین امام حسین (ع) نام برد و افزود: شاهد هستیم که تا امروز چندین میلیون نفر عزیمت به کربلا داشته اند و جمعیت زیادی نیز در مسیر هستند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کشور عراق برای این همه زائر کوچک می باشد، از زائران خواست زمان و مکان را مدیریت کنند و از طرفی با توجه به گرمای بالای مسیر و کشور عراق مواظب افراد خردسال و سالمند خود و یا اطراف خود باشند.

امینی حضور در اربعین امام حسین (ع) را با این همه شور حسینی پیش زمینه ظهور آقا امام زمان (عج) ذکر کرد و افزود: امام زمان (عج) در زمان ظهور، خود را در کنار خانه کعبه با نام بردن از امام حسین(ع) معرفی می کنند و به جد خود حسین (ع) که تشنه صحرای کربلا است اشاره دارند, لذا امام حسین (ع) عالم گیر و جهانی شده اند.

وی سانسور دشمنان را در بحث اربعین مردود خواند اظهارداشت: اربعین امام حسین (ع) سراسری است و در حقیقت زائران با رفتن به زیارت امام حسین (ع ) حماسه و اسلام حسینی، حماسه ولایت ،اخلاق و عدالت و اسلام ،معنویت و فتوت و جوانمردی را که از آموزه های مکتب امام حسین است به نمایش می گذارند.

وی وعده الهی را در تحقق شعار الهی مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دشمنان بدانند به هیچ وسیله نمی توانند این حماسه جاودان حسینی را سانسور کنند و روز بروز بر عظمت و جایگاه آن افزوده می گردد.

امام جمعه بردسکن زیارت اربعین امام حسین (ع) را مورد توجه قرارداد و گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) در زیارت اربعین است که سفارش امام حسن عسگری(ع) بر این است، لذا وی در روایتی فرمودند، از نشانه های مومن و شیعه ۵ چیز است که اقامه نماز در شبانه روز ۱۷ رکعت و با خواندن نوافل ۵۱ رکعت می باشد.

وی دیگر نشانه‌ی معرفت حسینی را زیارت اربعین دانست و در ادامه انزجار از اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی است.

امینی با بیان اینکه دشمنان اسلام و شیعه حسینی هیچ وقت برای اسلام حسینی دل نمیسوزانند، افزود: اجتماع اربعین دلها را به یکدیگر نزدیک و انس و الفت را به همراه دارد و این حرکت در دنیا بی بدیل است.

در ادامه امام جمعه بردسکن به بحث خانواده اشاره کرد و در خصوص بخل داشتن و خسیس بودن انسان مطالبی را بیان داشتند.

امام جمعه بردسکن نفرستادن صلوات بر محمد و آل محمد را از دیگر داشتن بخل و خساست نام برد واظهار داشت: بعضا افرادی هستند که هزینه های بی موردی را می کنند ولی برای خانواده خود بخل بخرج می دهند که اینگونه افراد جزء جهنم ، جایی را ندارند.

امینی درود بر پیامبر اسلام را از مصادیقی نام برد که انسان را به بهشت رهنمون می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.