×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان که در محل مصلی مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت شعائر الهی در بزرگداشت آنها است و اگر این شعائر الهی را تعظیم و احترام کردیم دین و اسلام تقویت می شوند.

وی با بیان اینکه برترین شعائر الهی، شعائر حسینی و حماسه عاشورا و اربعین حسینی در ماه محرم و صفر است، خاطرنشان کرد: حماسه عاشورا توانست از بازگشت به زمان جاهلیت جلوگیری کند و این حماسه توسط اهل بیت (ع) زنده نگه داشته شد.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه زیارت اربعین در امتداد حرکت امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) است، تصریح کرد: امروز شاهد میعاد جهانی شیعه با عنوان اربعین حسینی هستیم که امروز به یک حرکت جهانی از ۵ قاره دنیا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برکت های مهم اربعین زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) و سازماندهی انصار المهدی و شناخت دشمنان اسلام و حق است، اذعان کرد: دشمنان سعی می کنند اربعین را یک رویداد نا امن جلوه دهند تا مردم از این مسیر دور شوند ولی حضور میلیونی مردم در اربعین نیز این توطئه ها را خنثی کرده و نشان می دهد که مسلمان با یکدیگر متحد هستند.

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک طوفان از معرفت و محبت اهل بیت (ع) است که توطئه های دشمنان را خنثی می کند، عنوان کرد: اراتمندان حسینی به پیام ها و توصیه های ستاد هماهنگی اربعین حسینی توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به وظایف متقابل زن و شوهر نسبت به یکدیگر اظهار داشت: نهادهای اجتماعی فراوانی در کشور وجود دارد و نهاد خانواده بیشتر از همه نهادها پیش خداوند محبوب تر است و از این رو ازدواج محبوب ترین پیوندها است.

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه اصلی ترین ثمره زندگی مشترک، فرزند است که فرزند خوب می تواند زندگی را تبدیل به بهشت کند، خاطرنشان کرد: پدر و مادری که نتوانند در خانه محیطی به وجود بیاورند که محلی برای آرامش فرزند باشد مطمئناً فرزند به خارج از خانه سوق پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه سوق دادن فرزندان به بیرون خانه می تواند زنگ خطری برای والدین باشد، تصریح کرد: وجود یک ارتباط صمیمی و محبت آمیز و عاطفی بین والدین می تواند فضای آرامش را برای تربیت فرزند در خانه فراهم کند.

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به اینکه برای اینکه زن و شوهر زندگی خدایی داشته باشند و آرامش حکم فرما باشد باید اخلاق و عقاید را مد نظر قرار دهند، اذعان کرد: زن و شوهر باید در اخلاق و اعقاید همسان باشند تا پایه های زندگی محکم تر شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.