×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صنعت کشاورزی در کاشمر در گرو تغییر الگوی کشت

شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره بر شرکت تولید و بسته بندی گیاهان دارویی در بخش صنعتی گفت:کاشمر در تولید طالبی با سطح زیر کشت ۷۴۰ هکتار رتبه اول را در استان دارد، اما بدلیل کمبود و شرایط بحران آب در کشور، بویژه در منطقه، جهت رونق بخش کشاورزی باید کشت‌های گلخانه‌ای و کم آب طلب جایگزین گیاهانی مانند طالبی شوند.

وی افزود: بخش صنعت کاشمر باوجود شرکت بسیار عظیم تولید و بسته بندی گیاهان دارویی اگر تمام اراضی کاشمر و حتی خراسان جنوبی به کشت گیاهان دارویی بپردازند باز هم نیاز این شرکت فراهم نخواهد شد در نتیجه پیشنهاد به تولید گیاهان دارویی در کنار گیاهان ضروری مانند گندم از نیاز‌های منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد:در سنوات گذشته هزار تن گندم تولیدی در کاشمر تحویل مراکز خرید گندم می‌شد، اما در حال حاضر تولید این محصول در منطقه ترشیز به ۵۰۰تن هم نمی‌رسد که سهم این شهرستان تنها ۲۰ تن گندم تولیدی است.

شجعی بابیان اینکه توجه و تشویق کشاورزان به کشت گندم و جو جزو اولویت‌ها است، تصریح کرد: کشت ذرت و گیاهان علوفه‌ای که نیاز آبی کمتری دارند در شهرستان درحال‌توسعه است به‌طوری‌که شاهد افزایش ۵۰ درصدی کشت این محصولات در سال جاری نسبت به سال گذشته بودیم و با تغییر الگوی کشت روز‌های خوبی در انتظار بخش کشاورزی در کاشمر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.