×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح نمونه برداری از واحدهای تخم گزار برای پایش بیماری آنگارا در کاشمر

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت: درپی شیوع بیماری ویروسی آنگارا (HHS)  در برخی از شهرستانهای استان، طرح نمونه برداری و پایش بیماری آنگارا در شهرستان کاشمر اجرا شد.

دکتر خانزاده افزود: به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری دو سالن از یک واحد مرغ تخم گزار مورد پایش قرار گرفت   و تعداد ۲۰ مورد نمونه برداری انجام و به آزمایشگاه اداره کل ارسال گردید.

وی در توضیح این بیماری گفت: بیماری آنگارا یا التهاب حاد ویروسی کبد یک بیماری عفونی و مسری است که از علائم مشخصه آن درصد ابتلا و درصد تلفات بالاست، بیماری آنگارا به طور معمول در جوجه های گوشتی سه تا پنج هفته بروز می کند ولی در گله های تخمگذار و مادر نیز اتفاق می افتد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه مرغداران مرغ یک روزه خود را از فارمهای واکسینه شده تهیه نمایند از مرغداران درخواست داریم برای پیشگیری از شیوع احتمالی اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای را در دستور کار قرار دهند تا با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای شاهد ظهور این بیماری در واحد‌های مرغداری این شهرستان نباشیم.

وی ادامه داد: مرغداران محترم در صورت مشاهده هرگونه تلفات نامتعارف در واحد خود و سایر واحدهای اطراف در اولین فرصت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.