×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نظارت ویژه دامپزشکی کاشمر در ایام تاسوعا و عاشورا بر دام های نذری و قربانی

 وی افزود: تهیه و توزیع نذر‌های نیکوکاران و افزایش مصرف فرآورده‌های دامی به ویژه گوشت در دهه اول ماه محرم افزایش می‌یابد به همین دلیل نظارت‌های دامپزشکی در این زمینه بیشتر می‌شود.

دکتر سعید خانزاده در ادامه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، سردخانه‌ها، مساجد، تکایا و محل‌های استقرار هیات‌های مذهبی در ایام ماه محرم به صورت ویژه نظارت می‌شود و گروه‌های ثابت و سیار دامپزشکی در این زمینه فعال هستند.
وی با تاکید بر ضرورت سوق دادن کشتار دام به کشتارگاه‌ها گفت: کشتار غیرمجاز دام، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی و اقدامی غیرمجاز است   و هشدار لازم در این خصوص به هیات‌های مذهبی داده شده است.

خانزاده خاطرنشان کرد: سازماندهی و تجهیز اکیپ‌های ثابت و سیار با حضور پرسنل فنی دامپزشکی و ناظران شرعی، اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص دایر بودن کشتارگاه دام شهرستان‌ و تماس و مکاتبه با هیات‌های مذهبی جهت ذبح دام نذری در محل کشتارگاه و هماهنگی در خصوص اعزام اکیپ های بازرسی جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر دام‌های کشتاری ازجمله نظارت بهداشتی بر بیش از ۷۰ لاشه گوسفندی و گاوی از مهمترین این اقدامات این شبکه در دهه اول محرم بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.