×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز آبیاری پروژه بیابان‌زدایی کانون بحران فرسایش بادی در خلیل آباد

 ۲۵۰ هکتار نهال کاری با گونه تاغ اجرا شده است

حمید ترابی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: پروژه نهال کاری با گونه تاغ، به مساحت ۲۵۰ هکتار در بخش ششطراز در جنوب شهر کندر در سنوات گذشته اجرا شد که با حدود ۸۰ درصد سبزینگی سیمای منطقه را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف بیابان زدایی و استقرار پوشش گیاهی، مقابله با ریزگردها، تثبیت شن های روان، افزایش رطوبت خاک و کشاورزی پایداراجرا شد، خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی های سال های اخیر و به جهت کمک به پایداری گیاهان آبیاری سنواتی با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان هم اکنون در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد با تاکید بر اینکه نهال کاری باعث تقویت پوشش گیاهی یکنواخت در منطقه شده و پروژه آبیاری به همراه مرمت و بازسازی تشتک های تخریب شده در این امر موثر خواهد بود، تصریح کرد: اجرای پروژه نهال کاری اثرات مثبتی بر کشاورزی و دامداری شهر کندر با جمعیت ۷ هزار نفری داشته و به نوعی باعث تثبیت زندگی در این منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت و نگهداری از پروژه های اجرا شده مستلزم صرف هزینه های زیادی بود، اذعان کرد: این اداره توانسته به همراه گشت های شبانه روزی واحد های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیز داری سیمای منابع طبیعی و آبخیزداری را تغییر دهد.

ترابی همچنین در پایان عنوان کرد: تمام اقشار مردم می توانند در حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان موثر باشند و هرگونه تخریب و آتش سوزی در این عرصه ها را به سامانه های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل اطلاع رسانی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.