×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش تولید و اشتغال کشاورزی عامل جلوگیری از مهاجرت روستاییان

شجعی با بیان اینکه مهمترین راهکار برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان توجه به اشتغال پایدار و توسعه زیرساخت‌ها در روستاها است، گفت: مهاجرت روستاییان علاوه بر گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها موجب آسیب جدی به بخش تولید غذای کشور خواهد شد.

محمد شجعی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان به خصوص در روستاها در جهت افزایش تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی و دامداری و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به منظور حفظ منابع تولید کشور همواره مورد تاکید جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های جهاد کشاورزی به منظور افزایش کیفیت و بهره وری محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع آب شهرستان استفاده از آبیاری تحت فشار و محصولات کم آب طلب باید در اولویت قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال روستایی علاوه بر جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مانع از افزایش تعداد بیکاران می شود، تصریح کرد: بخشداران، دهیاران و مسئولان جهاد کشاورزی به دلیل ارتباط مستقیم با روستائیان، دامداران، کشاورزان و باغداران می توانند در تحقق اهداف مهم بخش کشاورزی، رفع موانع تولید، پشتیبانی از سرمایه گذران و تامین امنیت غذایی نقش ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر با اشتغال زایی و تدبیر برای مقابله با معضل بیکاری اهمیت دارد، اذعان کرد: مهمترین راهکار به جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان توجه به اشتغال پایدار و توسعه زیرساخت ها در روستاها است زیرا مهاجرت روستاییان علاوه برگسترش حاشیه نشینی در شهرها موجب آسیب جدی به بخش تولید غذای کشور خواهد شد.

شجعی با تاکید بر اینکه توجه به جایگاه برجسته روستاها در عرصه اقتصادی، تولیدی، محیطی و اجتماعی موجب افزایش کارایی فعالیت‌های تولیدی و زراعی این مناطق می‌شود، عنوان کرد: اکثر کشورهای توسعه یافته، کشاورزی را به عنوان بخش زیربنایی توسعه اقتصادی انتخاب کرده و با استفاده از ظرفیت های فراوان این بخش علاوه برتامین نیازهای خود به توسعه سایر بخش ها دست پیدا کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.