×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح همزمان ۱۶ طرح کشاورزی در بخش آب و خاک در بردسکن

مدیر جهادکشاورزی بردسکن هزینه اجرای این تعداد پروژه را ۴۷ میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با افتتاح این تعداد طرح ۵۲۷ خانوار از مزایای آن برخوردار و زمینه اشتغال زایی ۸۲۰ نفر نیز فراهم شد.

وی طول اجرای پروژه های انتقال آب با لوله در ۱۲ نقطه از شهرستان بردسکن را ۲۶ کیلومتر اعلام کرد و افزود: اجرای آبیاری زیرسطحی، احیاء و مرمت قنات ، آبیاری تحت فشار و لوله گذاری و استخر ذخیره آب کشاورزی از دیگر طرح های هفته جهاد کشاورزی است که به طور همزمان افتتاح شد.

وی از برگزاری بیش از۱۰ برنامه شاخص گرامی داشت هفته جهادکشاورزی در شهرستان بردسکن خبرداد و گفت:عطرافشانی مزار شهدا ، بازدید آموزشی دهیاران بخش مرکزی ، دیدار با خانواده پرسنل بازنشسته و ایثارگر، تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی، دیدار با امام جمعه ، برگزاری شورای عمومی درجهادکشاورزی و شرکت در نماز جمعه ازمهمترین این برنامه ها می باشد.

فرماندار بردسکن در جمع مالکین چاه شماره دو روستای ماراندیز با گرامی داشت هفته جهادکشاورزی گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و افت شدید منابع آبی راهی جز اجرای سیستم های نوین آبیاری در منطقه نداریم و باید به سمت کشت محصولات کم آب طلب حرکت کنیم.

دکتر علی دهقان زاده عنوان کرد: خوشبختانه دولت برای اجرای آبیاری زیرسطحی به ازای هر هکتار ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص می دهد که می طلبد بهره برداران بخش کشاورزی کشاورزی خود را از حالت سنتی خارج و به روش های نوین آبیاری مجهز کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد کشاورزی شهرستان بردسکن خرده مالکی است اجرای سیستم زیرسطحی می تواند در راستای ارتقاء بهره وری و استفاده بهینه از مصرف آب بسیار موثر باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.