×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در کوهسرخ تاکنون تامین نشده است

احسان میری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه زمین مورد نیاز باید از سوی مسکن و شهرسازی تأمین شود، افزود: برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر ریوش از ۴۰۴ نفر متقاضی که ثبت‌نام کردند، ۱۴۵ نفر تأیید نهایی شده‌اند و ۶۵ نفر در انتظار بررسی هستند. بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی برای اجرا و ساخت مسکن نهضت ملی منتظر تحویل زمین توسط مسکن و شهرسازی است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ با اشاره به اینکه ۸۰ درصد منازل مسکونی کوهسرخ دارای بافت خشتی و گلی، غیرمقاوم است، بر مقاوم سازی منازل تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر در ۶۲۰۰ واحد مسکونی غیر مقاوم بخش کوهسرخ زندگی می‌‎کنند.

وی عنوان کرد: از ۸۰۰۰ واحد مسکونی در بخش کوهسرخ تاکنون فقط ۱۸۰۰ واحد مقاوم سازی شده و بقیه غیر مقاوم هستند. زلزله و سیل نیز در بخش کوهسرخ از معضلات و حوادثی هستند که همه ساله با آن مواجه هستیم، گسل درونه، گسل تکنار و گسل جنوبی در بخش کوهسرخ یکی از مهم‌ترین تهدیدات این منطقه هستند.

میری در ادامه به اقدامات انجام شده در شهرستان کوهسرخ اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر برای ۲۸ روستای این شهرستان طرح هادی روستایی تهیه‌ شد، همچنین طرح هادی ۱۰ روستا بازنگری و در سه روستای سنجدک، علی‌آباد و توندر در دست بازنگری است.

وی افزود: در ۶روستای دیگر طرح هادی در حال اجرا بوده که از۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و تاکنون ۶۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

میری همچنین مطرح کرد: با توجه به اینکه ۲۱ روستای شهرستان کوهسرخ و شهر ریوش تحت پوشش طرح صدور سند قرار گرفتند، تاکنون تعداد ۲۲۰۰ سند روستایی و ۶۴۲ سند شهری صادر شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و کوه‌سرخ از تخصیص ۱۰۵۹ تن قیر برای ۱۰ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: آسفالت این ۱۰ روستا در مساحت ۱۲۷ هزار و ۳۷۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال انجام و در روستاهای طرق، مکی، بختیار، ایور و اوندر نیز در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: از ۶۳۰۳ واحد مسکن روستایی کوهسرخ، ۴۵۴۲ واحد کم‌دوام هستند که باوجود احداث ۱۸۰۰ واحد مسکن مقاوم روستایی، هنوز ۷۲ درصد از واحدهای مسکونی غیرمقاوم هستند.

رئیس بنیاد مسکن کوهسرخ افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در روستاهای این شهرستان ۱۱۶ نفر واجد شرایط مسکن محرومان شناسایی شدند که ۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات و همچنین ۲۹ میلیارد ریال کمک بلاعوض به این افراد پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه برای بازسازی منازل حادثه‌دیده براثر سیل فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ این شهرستان ۱۴۸ واحد احداث و بازسازی و تعداد ۴۰ واحد تعمیر شد، گفت: برای این تعداد واحد ۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۲۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.

میری عنوان کرد: تاکنون در روستاهای کوهسرخ ۱۴۲ قطعه زمین واگذار شده که بخشی از درآمد حاصل از فروش این زمین‌ها به میزان ۱۷۶۰ میلیون ریال در روستای طرق برای اجرای زیرسازی، جدول‌کشی و آسفالت اختصاص یافت.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.