×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کاشمر زیر کشت گل محمدی است

محمد شجعی، مدیرجهاد کشاورزی کاشمر ؛ با بیان اینکه کاشمر یکی از مناطقی محسوب می شود که مستعد کشت گل محمدی است، اظهار داشت: گل محمدی از گونه‌های مقاوم در برابر آفات و  بیماریهای گیاهی و دارای هزینه کم برای کاشت، دوره باردهی کوتاه مدت و طول دوره آبدهی ۲۰ روز یک بار است.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: گل محمدی یکی از مهمترین گونه های معطر است که دارای ویژگی های متعدد خوراکی و درمانی است و در صنایع آرایشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از افزایش سطح زیر کشت این محصول در سال های اخیر خبر داد و تصریح کرد: ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گل محمدی یکی از گیاهان کم آب است.

وی اذعان کرد: بهره وری و صرفه جویی در آب و نیاز پایین آبی از دیگر ویژگی های این محصول است که با توجه به کمبود نزولات آسمانی و منابع آبی، می تواند به تغییر الگوی کشت منطقه کمک شایانی کند.

شجعی با بیان اینکه گل محمدی با دارا بودن مزایای بسیار در تهیه محصولات بهداشتی و داروسازی، گیاهی با اهمیت برای کشور است که نیازمند تجاری سازی است، عنوان کرد: با تجاری سازی ، مکانیزه کردن و سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی گل محمدی و تکمیل زنجیره تولید این محصول می توان ارزش افزوده و تولید را افزایش داد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.