×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قالب شیرینی پزی، شیرین کننده زندگی بانوی کوهسرخی شد

سید منصوره مدنی، ۲۶ ساله از کوهسرخ و لیسانس فیزیک می باشد.  در دوران دانشجویی با حرفه تولید قالب شیرینی پزی آشنا می شود و با تحقیقاتی که انجام می دهد متوجه می شود که به این حرفه علاقه مند می باشد؛ همزمان با آشنایی او جهت طراحی و تولید قالب شیرینی، بیماری کرونا فراگیر و دانشگاه غیر حضوری می شود و او به شهر خود باز می گردد و این امر عاملی می شود برای  ورود به حرفه مورد علاقه خود.بعد از بازگشت به شهر کوهسرخ تصمیم می گیرد تا در این کار ورود کند لذا در اینترنت نمونه کارها را انتخاب و سپس چند نمونه کار را برای چند شرکت می فرستد و بازار یابی را انجام میدهد و سفارش می گیرد، بعد از تایید آنها، مواد اولیه برای همان تعداد خریداری و نمونه را تولید و برای آن شرکت ها ارسال می کند. خبرنگار فارس به سراغ این بانوی کارآفرین رفته و با وی گفت و گویی داشته که در ادامه می خوانیم.

چه شد که وارد این کار شدید؟

در سال ۹۹ همزمان با اوج بیماری کرونا که دانشگاه غیر حضوری شد، این شرکت را راه اندازی کردم، کار من تولید قالب شیرینی پلاستیک است، چون شروع کار نیاز به سرمایه اولیه داشت ابتدا بازار یابی انجام دادم و می توانم بگویم بیشتر ساعت های روز صرف بازایابی شد، اولین بار چند عکس از محصولات را در اینترنت بازاریابی کردم و بعد از دریافت پول از مشتری، مواد اولیه خریداری و تولید و تحویل دادم.

برای تولید قالب قطعا نیازمند دستگاه بودید، چگونه قالب‌ها را تولید کردید؟

بله درسته؛ ابتدا برای تولید قالب های شیرینی در بیرون کار تولید آن را انجام می دادم، بعد از دو سال ۱۸۰ میلیون تومان دستگاهی خریداری کردم و بعد از آن ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات از کمیته امداد دریافت کردم. ابتدا که کارم را شروع کردم شاید در ۶ ماه اول درآمد و هزینه من برابر بود اما بعد از آن به درآمد قابل توجهی رسیدم که در آن تلاش و تجربه و خلاقیت در تولید عامل موثر در این امر بوده.اوایل به صورت ۲۴ ساعت کار میکردم و مرتب در حال بازار یابی بودم، هم طراحی و هم فروش را انجام می دادم.

از اشتغال زایی که داشتید بفرمایید؟ آیا صادرات هم داشتید؟

بله تا الان ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم اشتغال زایی داشتم و در حال حاضر به ارمنستان، ترکیه، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس به صورت غیر مستقیم صادرات دارم و در داخل همه تقریبا در همه استان ها مشتری دارم.

توصیه شما به دیگر کارافرینان و افرادی که میخواهند وارد کار شوند اما به هر دلیلی ورود نمی کنند، چیست؟

کار امروز را به فردا نیندازند، خواستن توانستن است، تلاش کنند، کار من در ابتدا ریسک بزرگی بود اما خواستم که بتوانم و توانستم، زندگی همین است ، بخواهی می توانی و اگر نخواهی انجام نمی شود. به اعتقاد من علاوه بر اینکه خود کارآفرین می شوید دیگران هم تشویق کنید، خواهرم علاقه زیادی به شیرینی پزی داشت، او را تشویق کردم وارد این حرفه شود و اکنون تولید محتوا با قالب های تولید من انجام می شود و این امر موجب شده هم بازاریابی برای من انجام شود و هم شیرینی های خواهرم به فروش می رسد
فارس| مریم ادبی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.