×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آبگیری سازه‌های آبخیزداری در شهرستان خلیل آباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد گفت: پس از بارش‌های مناسب هفته گذشته برای نخستین بار در سال آبی و پس از ۴ سال مجددا حوزه خارزنج و زیردر آبگیری شد

حمیدترابی افزود: حوزه آبخیز شمال خلیل آباد شامل دو حوزه خارزنج و زیر در است که حوزه ابخیز خارزنج شامل یک بند خاکی به حجم ۷۵۰ هزار متر مکعب که در بالا دست آن ۳ رسوب گیر سنگ و ملاتی اجراشده است.

وی گفت: در پایین دست آن ۵ سازه ابخیزداری باعنوان پشته خاکی نیز احداث گردیده که اثر بسیار مطلوبی در تعدیل سیلاب‌های حوزه ابخیزمذکور را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد افزود: سازه‌های خاکی ساخته شده در بالا دست شهرستان با مهار سیلاب‌ها تاثیر مثبتی در نفوذ اب به سفره‌های زیر زمینی و پایداری اب قنوات، چشمه‌ها وچاه‌های پایین دست دارد.

ترابی گفت: حدود ۱۰۰۰ نفر بهره بردار در ۲ رشته قنات وبیش از ۱۰ حلقه چاه و مالکین روستای خارزنج از آب سفره‌های این سازه‌ها بهره برداری نموده و حدود ۱۵۰۰ هکتار اراضی در این منطقه زیرکشت می‌رود و جمعیت ۱۵ هزار نفری منطقه ازخطرات سیل مصون می‌مانند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد افزود: طبق بررسی‌های میدانی در بارندگی های اخیر حدود ۳۰ درصد از بند‌های خاکی خارزنج و زیردر آبگیری شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.