×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رانندگان برودت صبحگاهی را جدی بگیرند

سرگرد محمد میرزا بیگی، در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به بارش‌های امروز و برودت هوای صبحگاهی، به تمامی رانندگان به خصوص رانندگان سرویس‌های شرکت‌های صنعتی، کارخانه‌ها و اداره‌های دولتی توصیه می‌شود لغزندگی و یخ‌زدگی صبحگاهی را مد نظر قرار دهند و با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا شاهد حوادثی در راه‌ها نباشیم.

وی تأکید کرد: به دلیل برودت هوا، ریزش برف، یخ‌زدگی و لغزندگی سطح جاده به خصوص در محور کوهسرخ از تردد غیر ضروری تا مساعد شدن شرایط اکیداً خودداری شود. در صورت ضرورت، همراه داشتن زنجیر چرخ و حرکت با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مورد تأکید است.

فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌ کاشمر خاطرنشان کرد: پیرو بارش نزولات آسمانی محورهای کوهستانی کوهسرخ با توجه به وجود باد روفه و همچنین روی پل‌ها، پیچ‌ها، سرازیری‌ها و سربلندی‌ها در تمام محورها با توجه به برودت هوا دچار یخ‌زدگی و لغزنده است. از رانندگان تقاضا می‌شود نهایت جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی افزود: رانندگان در صورت ضرورت تردد از این گذرگاه کوهستانی، افزون بر اطمینان از سلامت خودرو، داشتن سوخت، غذای کافی و دیگر تجهیزات زمستانی، همچنین به دلیل لغزندگی سطح جاده به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

میرزا بیگی همچنین به کاربران جاده‌ای توصیه و تأکید کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو در این محور کوهستانی را رعایت کنند تا شاهد اتفاق ناگواری نباشیم.

وی همچنین به رانندگان تأکید کرد: باک بنزین خود را پر نگه دارید تا اگر در راه مشکلی پیش آمد و ناچار شدید موتور را روشن نگه دارید تا داخل خودرو گرم بمانید، یا قبل از رسیدن به مقصد، مجبور شدید باز گردید، سوخت کافی داشته باشید.

فرمانده پلیس‌راه شهرستان‌ کاشمر تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، پلیس بنا به وظایف ذاتی خود از تردد رانندگان فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای برف‌گیر و یخ‌زده جلوگیری می‌کند.

اطمینان از سلامت فنی خودرو، کنترل سیستم‌های گرمایشی و روشنایی، برف‌پاک‌کن، مخزن شیشه‌شور و نیز پر بودن باک بنزین، از دیگر توصیه‌های رئیس پلیس‌راه کاشمر به رانندگان بود.

وی با تأکید بر اینکه مأموران پلیس‌راه شهرستان در سطح جاده‌ها حضور دارند، گفت: همکاران من از زمان صدور هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌ها برای مدیریت آمد و شد و تأمین امنیت و ایمنی ترافیکی رانندگان در آماده‌باش کامل قرار دارند؛ اما لازم است که مردم عزیز نیز با آنان همراهی و همکاری داشته باشند.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.