×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره‌برداری از ۳۲۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن کوهسرخ تا یک سال آینده

رضا رأفتی در حاشیه جلسه هماهنگی نهضت ملی مسکن شهرستان کوهسرخ، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد و فاقد خانه در راستای تحقق شعار عدالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تحقق این مهم در شهرستان کوهسرخ به مانند سایر نقاط کشور در حال پیگیری و انجام است، خاطرنشان کرد: فاز اول طرح نهضت ملی مسکن به مساحت ۲۷ هکتار در قالب ۳۲۱ واحد مسکونی به صورت یک طبقه در نظر گرفته شده که تا یک‌سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فرماندار کوهسرخ با اشاره به اینکه تاکنون ۴۶۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام و فرم ج آنها مورد تأیید قرار گرفته است، گفت: تمامی دستگاه‌های خدماتی مکلف به همکاری نسبت به اجرای شبکه خدماتی در طرح نهضت ملی مسکن هستند.

وی بر تسریع در روند اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و افزود: برای جلب رضایت حداکثری متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن باید احداث واحدها با در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و کیفیت مورد نیاز باشد.

رأفتی تصریح کرد: نهضت ملی مسکن از اصلی‌ترین طرح‌های دولت سیزدهم است و ضروری است دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای اهداف برنامه‌ریزی ‌شده، اهتمام ویژه‌ای داشته و در روند اجرایی پروژه‌ها تسریع کنند.

وی اظهار امیدواری کرد، با روند مناسب و تکمیل مرحله به مرحله پروژه‌ها، تعداد قابل توجهی از واحدهای نهضت ملی مسکن شهرستان طی یک سال تحویل متقاضیان می‌شود.

فرماندار کوهسرخ در ادامه بر ساخت خانه‌های مقاوم در شهرستان تأکید کرد و گفت: حدود ۶۰ درصد منازل مسکونی کوهسرخ دارای بافت خشتی و گلی، غیر مقاوم است.

نماینده عالی دولت در کوهسرخ افزود: تاکنون از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی فقط ۵۲۵۰ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و ۷۲۵۰ واحد دیگر غیر مقاوم‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه به لحاظ گسل درونه، فرونشست و باران‌های سیل‌آسا و از طرفی بافت فرسوده حداکثری روستایی در منطقه پرخطر هستیم، از شهروندان تقاضا داریم از تسهیلات مسکن روستایی برای مقاوم‌سازی استفاده کنند.

رأفتی در پایان از زحمات شهرداری شهر ریوش، شورای شهر، اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در واگذاری و آماده‌سازی زمین قدردانی کرد.

منبع : ایسنا

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.