×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خلیل‌آباد در نزدیکی دومین گسل بزرگ کشور

سید مسعود یاوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی، امهال تسهیلات کشاورزان از طریق بانک کشاورزی انجام شده و در این راستا خدمات لازم به کشاورزان داده شده است.

وی قبل از بارش‌ها انجام عملیات بازگشایی مسیل‌ها در شهر و روستاها را ضروری دانست و تصریح کرد: عملیات‌ ترمیم قسمتی از سد شهید مدرس انجام شده است.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان خلیل‌آباد در ادامه با اشاره به میزان بارش‌های سال جاری گفت: در فصل پاییز بارش‌های مناسب‌تری نسبت به دوره قبل خواهیم داشت.

وی افزود: علی‌رغم بارش‌هایی که در سطح استان داشته‌ایم اما خلیل‌آباد همچنان نسبت به دوره زراعی خود در خشکسالی قرار دارد و بارش‌ها چندان مطلوب نخواهد بود.

یاوری در ادامه با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها ملزم و موظف به پیگیری امور مرتبط با حوزه کاری خود هستند، بر اجرای مصوبات جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان توسط مسئولان تأکید کرد.

وی همچنین از شهرداری‌ها و دهیاران خواست تمهیدات لازم را پیش از زمستان و بارش‌هایی که خواهیم داشت به عمل آورند و نسبت به بازگشایی مسیل‌ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در این مسیرها جلوگیری نمایند.

ضرورت مقاوم‌سازی منازل روستایی

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان خلیل‌آباد در ادامه مقاوم‌سازی منازل روستایی را ضروری دانست و گفت: همچنان حدود ۷۰ درصد واحدهای روستایی شهرستان غیر مقاوم هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خلیل‌آباد دارای ۲۲ روستا است، تصریح کرد: از مجموع ۱۲ هزار واحد روستایی شهرستان تاکنون فقط ۳۳۰۰ سازه مقاوم‌سازی شده است.

یاوری عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خلیل‌آباد در مسیر گسل درونه یا گسل بزرگ کویر(دومین گسل بزرگ کشور) با طول حدود ۷۰۰ کیلومتر  قرار دارد، باید تمهیدات لازم نسبت به مواقع بحران اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: چون همه‌ساله زلزله‌های متعددی در منطقه در ریشترهای مختلف رخ می‌دهد بدون شک هر چه میزان آمادگی دستگاه‌های اداری بالا باشد خسارت کمتری خواهیم دید.

فرماندار خلیل‌آباد هنگام بروز حوادث هیچ کاستی را از ادارات مورد قبول ندانست و گفت: ماشین‌آلات ادارات باید مرتب مورد بازبینی قرار گیرند تا در هر لحظه هیچ مشکلی برای ارائه خدمت نداشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه شهرستان‌های کوچک از جمله خلیل‌آباد در مواقع بحران از حداقل امکانات محروم هستند که می‌طلبد در این زمینه هلال‌احمر پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

امکانات موجود هنگام حوادث و بحران‌ها پاسخگوی شهرستان نیست

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان خلیل‌آباد با اشاره به اینکه امکانات موجود هنگام حوادث و بحران‌ها پاسخگوی شهرستان نیست، اذعان کرد: اگر بارندگی و یا حادثه دیگری رخ دهد امکانات موجود پاسخگوی مردم منطقه نخواهد بود.

وی گفت: علیرغم اینکه ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هلال‌احمر جزو اداراتی هستند که حضورشان در مواقع بحران و اضطراری لازم است، اما این ادارات در خلیل‌آباد مستقر نیستند.

یاوری تاکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص فصل پاییز، مدیران با حساسیت بیشتری موضوع را دنبال کنند و تجهیزات و امکانات خود را در آمادگی ۱۰۰ در صد داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلیل‌آباد عنوان کرد: مدیرانی که در مجموعه مشترک کاشمر و خلیل‌آباد هستند باید در خلیل‌آباد هم با تمام امکانات و تجهیزات خدمت‌رسانی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی و احصاء کمبودها و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها، رصد سیل بندها و بندهای خاکی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز، شناسایی اماکن اسکان اضطراری و… باید از هم اکنون در دستور کار اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلیل‌آباد باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.