×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نظارت شبکه دامپزشکی کاشمر بر تولید ۳۵۰ تن روغن مصرفی دام و طیور در سال ۱۴۰۱

دکتر خانزاده اظهار داشت؛ این پایش ها در راستای نظارت مستمر بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و با هدف نمونه‌برداری و انجام آزمایش نمونه خوراک و انعکاس و پیگیری مسائل و مشکلات است که با نظارت های مستمر کارشناسان این شهرستان شاهد افزایش کیفیت خوراک تولیدی توسط کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان در شهرستان هستیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشمرتصریح کرد: در این بازدید ها از میزان موجودی ، مقدار وارد شده لیزین و متیونین و مقدار مصرف این اسید آمینه ها که بیشتر در خوراک  دام وطیورکاربرد دارد و به صورت یارانه ای در اختیار کارخانه قرار می گیرد مورد بررسی قرار می گیرد.

 وی در ادامه افزود: بازرسین دامپزشکی علاوه بر نظارت بر روند تولید در این صنایع آخرین دستورالعمل های بهداشتی را به مسئولین فنی مستقر در کارخانه  ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از غذای سالم و نقش اساسی سازمان دامپزشکی کشور در تضمین کیفیت غذای مصرفی دام اهمیت زیادی دارد و به طور غیر مستقیم به مصرف انسانی منتج می‌شود، افزود: در همین راستا نظارت های سازمان دامپزشکی شامل بازرسی ارگانولپتیکی، نمونه برداری و انجام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و کیفی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص مزایای استفاده روغن طیور مرغداری در خوراک طیور تصریح کرد این روغن با بالاترین انرژی متابولیسمی در شرایط فارمی و مناسبترین جذب خوراک و بهترین عملکرد را در دستگاه گوارش دارد و به علت بیس گیاهی آن عاری از کلسترول و موارد منفی روغن های دیگر می باشد.

خانزاده اظهار داشت روغن طیور مرغداری بر پایه تری گلیسیردها و روغن های طبیعی ساخته شده و حاوی ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری برای بدن دام و طیور بخصوص گاوهای شیری می باشد و همچنین حاوی انرژی بالا در دوره های مختلف رشد طیور تخم گذار و گوشتی می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.