×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انجام نخستین عمل شانت چشم در بیمارستان خلیل‌آباد

بیمار حدود ۹۰ درصد بینایی خود را از دست داده بود

 

محمد حسین‌زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی، از انجام نخستین عمل شانت چشم در بیمارستان خاتم الانبیاء خلیل‌آباد خبر داد و اظهار داشت: عمل شانت چشم بر روی بیمار خانم ۴۱ساله‌ای برای نخستین‌بار در بیمارستان خاتم الانبیاء خلیل‌آباد با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه بیمار مبتلا به آب سیاه شدید بود که حدوداً ۹۰ درصد بینایی خود را از دست داده بود و تلاش شد تا باقی‌مانده بینایی این بیمار حفظ شود، خاطرنشان کرد: بیمار تحت درمان دارویی شدید بودند که دیگر جوابگو نبود و مجبور به عمل جراحی بودیم که عمل جراحی یک ساعت طول کشید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: عمل شانت چشم از طریق یک‌برش کوچک در چشم گذاشته می‌شود و به‌عنوان یک سیستم تخلیه مصنوعیِ مایع داخل چشمی عمل می‌کند و با هدایت مایع زلالیه به یک ناحیه در زیر ملتحمه باعث کاهش فشار داخل چشمی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه  جراحی شانت و سایر روش‌های جراحی گلوکوم، و حتی روش‌های نوین جراحی این رشته  برای اولین‌بار به‌جز مشهد در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام گرفت، اذعان کرد: با پیگیری مسئولان دانشگاه موفق شدیم با پذیرش این بیماران و جلوگیری از ارجاع آنها به مشهد، گام مؤثری در کمک به مبتلایان این بیماری شایع برداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.