×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رانندگان مراقب پدیده یخ سیاه در محورهای خلیل‌آباد، کاشمر و کوهسرخ باشند

علی اکبر یوسفیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قبل از شروع بارش برف اکیپ‌های راهداری محورهای کاشمر به ریوش، کاشمر به خلیل‌آباد و کاشمر به شادمهر را پوشش دادند.

وی عنوان کرد: اکیپ‌های راهداری از روز گذشته، ۱۹ دی، در محورهای تحت پوشش این اداره مستقر شدند و همچنان در حال برف‌روبی و پاشیدن شن و نمک هستند. اکنون شن و نمک‌پاشی در ۲ طرف محور کاشمر به خلیل‌آباد، شادمهر و کوهسرخ در حال انجام است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشمر و خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: هر چند تاکنون انسداد محور نداشته‌ایم اما با توجه به اینکه بارش برف همچنان ادامه دارد، در محورهای این منطقه به خصوص محور کوهستانی کاشمر به کوهسرخ از رانندگان درخواست می‌شود بدون زنجیرچرخ وارد این محورها نشوند.

وی با بیان اینکه اکنون دمای هوا در محور شادمهر به زیر صفر رسیده و احتمال یخبندان می‌رود، بیان کرد: تا صبح فردا تمام نیروهای راهداری در آماده‌باش هستند و محورهایی که نیاز به شن و نمک‌ داشته باشد، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

یوسفیان گفت: احتمال ایجاد یخ سیاه در محورهای تحت پوشش این اداره وجود دارد. باید توجه داشت در چنین حالتی جاده حالت عادی دارد ولی در واقع یخ‌زده است. بنابر این لازم است رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر پنج اکیپ راهداری در محورها استقرار دارند. خوشبختانه شن و نمک مورد نیاز برای جاده‌ها پیش‌بینی شده و تاکنون بالغ‌ بر ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن شن و نمک مصرف شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشمر و خلیل‌آباد با اشاره به اینکه چون وقتی دما از حدی بیشتر کاهش پیدا کند، شن و نمک هم تاثیر خود را از دست می‌دهد، خاطرنشان کرد: احتمال این می‌رود که در محور کوهسرخ دما به ۱۰ درجه زیر صفر برسد.

وی تصریح کرد: امروز به سه دستگاه تریلی در محور کوهسرخ که به دلیل بارش برف و یخ‌زدگی با مشکل مواجه شده بودند، توسط نیروهای راهداری خدمات‌رسانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.