×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اخبار کوتاه بردسکن

معارفه امام جماعت مسجد جامع شهر انابد

حجت الاسلام عباس جاذبی به عنوان امام جماعت مسجد جامع شهر انابد معارفه شد.

دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان بردسکن در این مراسم گفت: مسجدی که گره‌ای از کار مردم باز نکند، کارایی ندارد.
حجت الاسلام قلی پور از مردم و نیرو‌های بسیج و هیئت امنای مسجد جامع خواست با کمک به روحانی و امام جماعت مسجد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارائه خدمت به مردم، تلاش کنند مشکلات موجود در محله مسجدجامع برطرف شود.
در پایان طی حکمی توسط حجت الاسلام والمسلمین امینی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان بردسکن، حجت الاسلام عباس جاذبی به عنوان امام جماعت مسجد جامع شهر انابد معرفی و از زحمات چهارساله حجت الاسلام عباس بیگی تجلیل شد.
استقرار تیم‌های امداد و نجات در محور‌های بردسکن-سبزوار و بردسکن-طبس
رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: درپی برودت هوا و احتمال بارش برف و کولاک، دو تیم عملیاتی امدادونجات در محور‌های بردسکن-سبزوار و بردسکن-طبس، مستقر شدند.
حسن جوان افزود: دو تیم عملیاتی امداد و نجات با استقرار یک دستگاه آمبولانس و یک خودروی کمک دار در خانه هلال روستای بیجورد در محور بردسکن به سبزوار و یک تیم در خانه هلال دهستان درونه در محور بردسکن به طبس، آماده کمک به مسافران و افراد در راه مانده هستند.
وی عنوان کرد: امامزاده سیده طاهر حسینی بردسکن در محور بردسکن به سبزوار نیز آماده اسکان مسافران این محور و امامزاده سید هاشم انابد برای مسافران محور طبس به بردسکن در نظر گرفته شده و تمامی امکانات و تجهیزات لازم مهیا است.
۱۰ درصد عشایر بردسکن راهی معادن شدند
مسئول اداره امور عشایر بردسکن گفت: متاسفانه به دلیل اقتصادی نبودن دامپروری، ۱۰ درصد عشایر این شهرستان به ویژه جوانان برای کار راهی معادن منطقه شدند.
علی اکبر خاکشور گفت: عشایر منطقه در سال‌های گذشته ۲۵۰ هزار راس دام سبک داشتند که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های چندین ساله و مقرون به صرفه نبودن پرورش دام متاسفانه هم اکنون ۸۵ هزار راس دام بیشتر ندارند و اکثرا دام‌های خود را فروخته اند.
خاکشور بیان داشت: عشایر به دلیل تک محصولی بودن که وابسته به دام و مرتع هستند متاسفانه در بحث خشکسالی بیشترین ضربه به جامعه عشایر وارد شده است.
وی بیان کرد: در صورتی که برای این موضوع تدبیر و چاره‌ای اندیشیده نشود، شاهد یک فاجعه در مناطق عشایری بردسکن خواهیم بود.

امدادگران گاز در خط مقدم تامین آسایش و رفاه مردم هستند
امام جمعه بردسکن در نشست با رئیس و پرسنل اداره گاز این شهرستان گفت: امدادگران شرکت گاز خالصانه حتی در روز‌های تعطیل بی وقفه مشغول صیانت از تاسیسات و خدمت رسانی هستند و در واقع در خط مقدم آسایش و رفاه مردم هستند.
حجت الاسلام علی اصغر امینی بیان داشت: با توجه به برودت هوا در اقصی نقاط کشور به ویژه شهرستان از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی لازم را داشته باشند.
مهندس صادقی رئیس اداره گاز بردسکن گفت: امسال ۱۶ روستا به شبکه گاز رسانی شهرستان اضافه شده و ۲۵ درصد مصرف گاز بیشتر شده است.

 

برگزاری دوره‌های تخصصی جمعیت هلال احمر در بردسکن
رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: یک دوره آموزش تخصصی پایه مخابرات و ارتباطات رادیویی ویژه امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان‌های بردسکن، کاشمر و گناباد در این شهرستان برگزار شد.
حسن جوان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را افزایش سطح اطلاعات امدادگران در نحوه کار با انواع بیسیم، آشنایی و پاسخگویی در مواجه با سوانح و حوادث احتمالی اعلام کرد.
وی گفت: فراگیران در این دوره با مفاهیم اولیه ارتباطات رادیویی، آشنایی با بیسیم‌های HF، VHF و تجهیزات آن، اصول اولیه مکالمه و آشنایی با کد‌های بیسیم، تشخیص محیط‌های مختلف ارتباطی و موانع ارتباط، آشنا شدند.

 

بردسکن گرم‌ترین شهر استان خراسان رضوی
رئیس اداره هواشناسی بردسکن گفت: صبح امروز کمینه دمای هوای شهر بردسکن به ۸.۸ – درجه سانتیگراد رسید و مقدار بیشترین بارش باران در سطح شهرستان را هم در ایستگاه جلال آباد با ۸.۵ میلی متر به ثبت رساند.
مهندس جواد مصطفویی عنوان کرد: با ادامه نفوذ سرما به عرض‌های جنوبی تر، امروز دمای هوا در حدود ۴۱۳ شهر و ایستگاه هواشناسی به زیر صفر درجه رسید و یخبندان بخش وسیعی از کشور را فرا گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.