×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکمیل نقشه مدیریت بحران شهرستان بردسکن ظرف ۳ ماه آینده

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری بردسکن ضمن تقدیر و تشکر از دستاندرکاران برگزاری این مانور گفت: شناسنامه اعضای مدیریت بحران شهرستان بردسکن تدوین و ظرف ۳ ماه آینده نیز نقشه مدیریت بحران شهرستان در بخش های مختلف تکمیل می شود.

مهندس علی حاجی نژاد با بیان اینکه اولین اصل در بحران ها که باید مدنظر قرار بگیرد سرعت نیروهای امداد و نجات و آمادگی آنها است گفت: خوشبختانه نیروها در کمتر از ۵ دقیقه در محل وقوع حادثه حضور پیدا و هریک به وظایف خود عمل کردند ولی برخی از نیروها به لحاظ جسمانی آمادگی لازم را نداشتند.

معاون عمرانی فرماندار بردسکن بر آمادگی کامل دستگاههای اجرایی و خدماتی در مواقع بحران تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بردسکن روی خط زلزله قرار گرفته است ولی از داشتن یک سوله و یا انبار امدادی که تجهیزات لازم را داشته باشد محروم است و یا مدیریت امور آب و فاضلاب تنها یک دستگاه تانکر آبرسانی دارد.

وی همچنین گفت: جمعیت هلال احمر بردسکن در مواقع بحران تنها می تواند اسکان و تجهیزات مورد نیاز ۲۰۰ نفر را فراهم کند درصورتی که حداقل باید نیاز هزار نفر را تامین کند.

حاجی نژاد یکی دیگر از مشکلات شهرستان بردسکن در مواقع بحران را نداشتن دیزل ژنراتور و شماره ۵ رقمی ویژه مدیران در مواقع بحران اعلام کرد و گفت: هر چند تیم های عملیاتی به موقع در محل وقوع زلزله فرضی حضور پیدا کردند ولی متاسفانه برخی از مدیران عضو شورای مدیریت بحران علی رغم اطلاع رسانی قبلی دراین مانور شرکت نکردند که درارزیابی عملکرد آنها نمره منفی لحاظ خواهد شد.

حسن جوان مدیر جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: در حوزه مدیریت بحران ۴ عامل پیشگیری، آمادگی جسمانی، سرعت و دقت و مدیریت باید مدنظر قرار بگیرد.

وی هدف از برگزاری این گونه مانور ها را آمادگی تیم های عملیاتی در مواقع بحران اعلام کرد و گفت: دراین مانور فرضی با اعلام به نیروهای امداد و نجات مبنی بر وقوع یک زلزله ۵ و ۹ ریشتری در شهر بردسکن بلافاصله نیروهای امداد و نجات هلال احمر ، اورژانس ۱۱۵ ، آتش نشانی و نیروی انتظامی در محل اعزام و نسبت به امداد رسانی و آوار برداری اقدام کردند و ۳ نفر مصدوم این حادثه به بیمارستان صحرایی انتقال داده شدند.

وی همچنین گفت: ادارات دیگر از جمله سپاه ،مرکز بهداشت ، بنیادمسکن، مخابرات، برق ، گاز ، آب و فاضلاب ، بهزیستی، جهادکشاورزی ، دامپزشکی و شرکت نفت هر یک به وظایف ذاتی خود عمل کردند.

مدیر جمعیت هلال احمر بردسکن عنوان کرد: مصدومین به اردوگاه ثامن الائمه که از قبل دریکی از نقاط شهر طراحی شده بود با مشارکت بیش از ۵۰ نفر از امدادگران خواهر و برادر جمعیت هلال احمر بیش از ۳۰ چادر برپا شد و خدمات اولیه از جمله وسایل گرمایشی ، پوشاک و غذایی بین زلزله زدگان توزیع و نسبت به اسکان آنها اقدام شد.

وی عنوان کرد: شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان ولی عصر نیز با فعال کردن چادر اقدامات درمانی و بهداشتی را ارائه داد. جوان بیان کرد: دراین گونه مانور ها باید نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه دومین گسل بزرگ کشور بانام گسل درونه درشهرستان بردسکن واقع شده است و طول آن ۷۰۰ کیلومتر است می طلبد همه دستگاههای اجرایی و خدماتی در مواقع بحران آمادگی کامل را داشته باشند و مردم نیز نسبت به مقاوم سازی منازل خود اهتمام جدی و دوره های آموزش امداد و نجات را فرا بگیرند.

دراین مانور تمامی دستگاههای اجرایی و خدماتی با برپایی چادر خدمات خود را در کمترین زمان به مصدومین ارائه دادند. درپایان این مانور معاون فرماندار بردسکن از تمامی عوامل و دستاندرکاران برگزاری این مانور تقدیر کرد و مقرر شد برای تمامی شرکت کنندگان دراین مانور لوح تقدیر اهداء شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.