×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نبود فرودگاه، ضربه‌ای بزرگ بر پیکره صنعت گردشگری منطقه ترشیز

احمد خلیلی  افزود: علی‌رغم اینکه گردشگران تا طبس می‌آیند اما چون کاشمر فرودگاه ندارد، مسافران به مشهد رفته و از آنجا به کشورهای خود باز می‌گردند.

وی تصریح کرد: جاده روستای نقاب میرآباد به سمت کاهه یکی از شگفت‌انگیزترین جاده‌های ایران است. در همان منطقه ۶ نوع کشاورزی وجود دارد و چند قدم بعد آن کویر منحصر به فردی است.

این راهنمای بین‌المللی گردشگری تصریح کرد: هرچند به بیش از ۴۰ کشور دنیا سفر کرده‌ام اما به زیبایی این منطقه در هیچ‌کجا ندیده‌ام. به رغم اینکه بزرگترین و تمیزترین بلوار خطی کشور را در کاشمر داریم اما در حوزه گردشگری هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

وی بیان کرد: همانند حمام قدیمی منطقه خلیل‌آباد در هیچ نقطه‌ای از ایران نیست. این‌ها آثاری است که نه‌تنها منطقه بلکه ایران را می‌تواند به دنیا معرفی کند.

خلیلی خاطرنشان کرد: کوهستان کوهسرخ و کویر بردسکن بهترین ظرفیت برای رونق گردشگری محسوب می‌شود. در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها می‌توان اقتصاد کشاورزی منطقه ترشیز را رونق داد. همچنین خانه‌باغ‌هایی در اختیار داریم که با فراهم آوردن امکاناتی مانند حمام و دستشویی، گردشگران می‌توانند در فصل برداشت محصول به منطقه آمده و در آن اقامت کنند؛ آن‌ها حتی برای حضورشان حاضر به پرداخت هزینه هستند.

وی بیان کرد: ۶ ماه از سال باغ‌های منطقه بلااستفاده است؛ در صورتی که می‌توان در بخش گردشگری از آن‌ استفاده بسیاری نمود. گردشگری کارخانه بدون دودی است که قدر آن را نمی‌دانیم.

عضو هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به وجود آتشکده آذربرزین مهر در کوهسرخ گفت: این آتشکده بهترین ظرفیت و جاذبه برای آوردن زرتشتیان تمام جهان به این منطقه است.

خبرنگار : جواد افتخاری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.