×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وضعیت اقتصادی شهرداری‌های کوچک نابسامان است

عباس پاکدل در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شهرداری‌های کوچک بعضا برای پرداخت حقوق‌ها با مشکلات جدی مواجه هستند، افزود: هرچند شاخص جمعیتی ملاک توزیع اعتبارات قرار گرفته و از سویی مبنای شاخص جمعیت بر اساس سال ۱۳۹۵ اعلام شده اما آمار جمعیت این شهرستان تا امسال ۲۰۰۰ نفر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه ملاک توزیع اعتبارات شاخص جمعیت اعلام شده، شهرداری خلیل‌آباد از محل اعتبارات ارزش افزوده دریافتی نداشته و در این بازه زمانی که آمار ۲۰۰۰ نفری شهرستان که افزایش یافت، در حال ضرر دادن هستیم.

شهردار خلیل‌آباد عنوان کرد: انتظار داریم آمار سالانه به روزرسانی شود. اگر تسهیلات کم‌بهره‌ای برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شود تا بتوانند منابع مالی پایدار را تعریف کنند، زاری شهرداران در مواقع توزیع اعتبارات برچیده می‌شود.

وی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ به منابع مالی شهرداری‌های کوچک بی‌توجهی شده است. نتیجه طبیعی این کم‌لطفی جز توقف عملیات عمرانی خصوصا در شهرداری‌های با جمعیت پایین نخواهد بود.

پاکدل بیان کرد: اتکاء صرف به شاخص جمعیت در توزیع برخی اعتبارات دولتی بین شهرداری‌ها خلاف سیاست‌های نظام در تمرکززدایی از کلان شهرهاست.

شهردار خلیل‌آباد گفت: این وضعیت نه‌تنها باعث عدم توسعه زیرساخت‌ها در شهرهای با جمعیت پایین می‌شود بلکه تبعات اولیه آن موجب کاهش انگیزه سکونت، تشدید مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است تا شاخص توسعه نیافتگی به عنوان یکی از شاخص‌ها در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.