×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست صمیمی فرماندار با ۴ نخبه جوان کاشمری دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه این شهرستان به دلیل شرایط تابشی و موقعیت جغرافیایی مناسب جزو برترین مناطق انرژی خورشیدی کشور است، گفت: پس از اخذ موافقت وزیر نیرو، به‌زودی عملیات احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در کاشمر آغاز می‌شود.

امیر دایی صراف در نشست صمیمی با ۴ نخبه جوان کاشمری دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مزیت‌ها و پتانسیل‌های کاشمر در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: کاشمر یک شهر مهم از حیث اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در استان است، به‌طوری‌که این شهرستان در ردیف ۵ شهر برجسته خراسان رضوی قرار دارد.

 فرماندار کاشمر بابیان اینکه این شهرستان به اذعان بسیاری از فعالان و کارشناسان حوزه جامعه‌شناسی و اقتصادی می‌تواند بخشی از بار اقتصادی استان را به دوش بکشد، یادآور شد: به‌منظور دستیابی به این مهم ضرورت دارد فارغ از هیاهوی سیاسی و ایجاد زیرساخت‌ها، ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور کاشمر به سه‌راهی شادمهر

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات موردنیاز برای تکمیل اجرای باند دوم کاشمر به سه‌راهی شادمهر، بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی ۳۵۰ میلیارد تومان و در ادامه نیز ۱۵۰ میلیارد تومان برای این جاده اختصاص‌یافته است، به‌طوری‌که هم‌اکنون ۴۰ کیلومتر باقی‌مانده در دو قطعه توسط دو پیمانکار در دست اجراست و در آینده‌ای نزدیک با تکمیل شدن این پروژه، بخش عمده‌ای از دغدغه و نگرانی مردم منطقه برای تردد در این مسیر مرتفع می‌شود.

دایی صراف همچنین با یادآوری اقدامات و پیگیری‌هایی که برای توسعه و رفع مشکلات شهرستان انجام‌شده به پروژه فاضلاب کاشمر اشاره کرد و افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای این پروژه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که آب حاصل از صرف صنعت می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه آب حاصل از فاضلاب برای تولید یک‌تن فولاد، یک مترمکعب است، ابراز کرد: با بهره‌برداری از پروژه فاضلاب شاهد راه‌اندازی کارخانه فعال کاشمر خواهیم بود، به‌طوری‌که با فعال شدن این واحد معادل تمام شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی، گردش مالی و ارزآوری به همراه خواهد داشت.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه کاشمر به لحاظ موقعیت جغرافیایی جزو برترین شهرهای انرژی خورشیدی در کشور است، بیان کرد: اگرچه در پیک مصرف، میزان برق مصرفی در این شهرستان ۶۰ مگاوات است، در سفر معاون وزیر نیرو موافقت احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی اخذ شد و به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی کشور در این شهرستان خواهیم بود.

تهیه اطلس توانمندی‌های کاشمر

وی اشتغال و کارآفرینی را یکی از دغدغه‌های مهم در شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم با ایجاد کارگروه اشتغال در هر روستا و بهره‌گیری ازنظر نخبگان و صاحب‌نظران آن روستا، اطلس توانمندی‌های کاشمر را در حوزه‌های مختلف تهیه کنیم.

دایی صراف با اذعان به اینکه برای شناسایی و احصای مزیت‌های نسبی و رقابتی منطقه از توان و ظرفیت مراکز دانشگاهی استفاده کردیم، گفت: اگر می‌خواهیم شغل پایدار داشته باشیم باید برنامه‌ریزی‌های حوزه اشتغال بر مبنای زنجیره تولید انجام شود و برابر مزیت نسبی هر حوزه، زنجیره آن را نیز ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: حوزه تولید پنبه، گیاهان دارویی، قارچ، کشمش و فرش جزو مزیت‌های نسبی کاشمر است که تنها با ایجاد زنجیره می‌توان ضمن ایجاد اشتغال، زمینه ارائه بهتر آن را فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در کاشمر با اشاره به صدور مجوز مرکز رشد برای مرکز آموزش عالی کاشمر افزود: اگرچه جمعیت دانشجویی کاشمر بالغ‌بر ۶ هزار دانشجو است اما جای فعالیت یک شرکت برجسته دانش‌بنیان در این شهرستان خالی است.

 وی با تأکید بر اینکه امروز اصالت به ایده نیست، بلکه به داشتن یک تیم خوب است، تصریح کرد: قطعاً وجود یک تیم خوب می‌تواند منجر به ایجاد تحول شود.

دایی صراف با اشاره به وجود نخبگان و چهره‌های مختلف علمی و دانشگاهی کاشمری در سطوح مختلف برای ایجاد یک تحول در شهرستان گفت: این آمادگی راداریم که با حضور نخبگان یک کار تیمی و پایلوت در کاشمر انجام دهیم تا زمینه و بستر برای ایجاد اشتغال و فرصت برای حضور و فعالیت جامعه نخبگانی شهرستان فراهم شود.

وی با اشاره به انتظارات جامعه از جوانان، جوانان نخبه و صاحب‌نظر را سرمایه‌های بزرگ دانست و اظهار کرد: باید پس از شناسایی نخبگان زمینه را برای پیشرفت آنان مهیا کرد، چراکه نخبگان می‌توانند نقش مهم و اثرگذاری در تمامی امور برای پیشرفت داشته باشند، ازاین‌رو وظیفه مدیران است با شناسایی و حمایت از این افراد برای توانمندسازی این سرمایه‌های فکری تلاش کنند.

رئیس شورای اداری کاشمر با تأکید بر اینکه از بدو پیروزی انقلاب، فعالیت و خلاقیت جوانان و نخبگان منجر به پایه‌گذاری و دمیدن روح خودباوری در جامعه شده است، یادآور شد: همواره طی این سال‌ها شاهد تلاش و درخشش نخبگان در تمامی عرصه‌ها بودیم و این انتظار می‌رود که این نگاه در جامعه استمرار یابد و از وجود جوانان نخبه دارای خلاقیت و ابتکار در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

وی بابیان اینکه نخبگان نیز در قبال جامعه و کشور مسئولیت دارند و برای تأثیرگذاری درروند پیشرفت با صرف استعداد و وقتشان، مشکل‌گشای کشور باشند، تصریح کرد: نخبگان ضمن تلاش برای تولید نظریه‌های علمی و نوین، باید در تمامی عرصه‌ها پیشرو باشند و با پرهیز از تعصبات جناحی زمینه رشد و شکوفایی نسل‌های بعد از خود را نیز فراهم کنند.

آمادگی برای راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان در کاشمر

فرماندار کاشمر همچنین در این نشست به نخبگان کاشمری پیشنهاد داد که این آمادگی برای ایجاد و راه‌اندازی یک شرکت دانش‌بنیان در این شهرستان وجود دارد تا ضمن حضور و فعالیت نخبگان کاشمری، شرایط و بستر برای اقتصاد و معیشت جوانان منطقه فراهم شود.

در ادامه این جلسه که چهار نخبه دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف که در کنکور سراسری طی سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه‌های دورقمی شده بودند و برای تحصیل در رشته‌های مهندسی کامپیوتر، فیزیک و علوم کامپیوتر به دانشگاه صنعتی شریف راه‌یافته بودند، ضمن ابراز خرسندی از دعوت و اقدام فرماندار کاشمر تأکید کردند که استمرار در برگزاری چنین نشست‌هایی قطعاً به منجر به خروجی‌های خوبی در راستای پیشرفت شهر خواهد شد.

شایان منتظری دارنده رتبه ۴۸ کنکور ریاضی هم حضور فردی جوان در منصب فرمانداری را یک نقطه عطف برای ایجاد ارتباط با نسل جوان و شنیدن دغدغه‌ها، مشکلات، انتقادات و راهکار دانست و گفت: با توجه به اینکه نسل جوان امروز با بسیاری از مسئولان اختلاف سنی زیادی دارند امکان برقراری ارتباط نیست.

این نخبه جوان کاشمری با تأکید بر اینکه انتظار نسل جوان امروز بیان حرف‌ها و درد دل‌هایشان در یک فضای دوستانه و فارغ از ترس و وحشت است، خاطرنشان کرد: اگر شرایط و بستر به شیوه‌ای باشد که جوانان و نوجوانان بتوانند نظرات و انتقاداتشان را بیان کنند، قطعاً منجر به پیشرفت بسیاری از امور خواهد شد.

امین هادوی دانشجوی کاشمری و دارنده رتبه ۶۸ کنکور ریاضی و ۶ و ۷ کنکور زبان با تقدیر از فرماندار کاشمر در توجه به جوانان گفت: میدان دادن به جوانان و حمایت از آنان قطعاً برکات زیادی برای شهر و منطقه در بخش‌های مختلف دارد.

محمدباقر برکند هم که با رتبه ۵۲ رشته ریاضی به دانشگاه صنعتی شریف راه‌یافته است، پس از بیان دغدغه‌ها و نگرانی‌هایش در جامعه، گفت: انتظار می‌رود در انتصابات و استفاده از نیروها در بخش‌های مختلف مدیریتی بر اساس شایستگی و توانمندی افراد باشد نه اینکه صرفاً بر اساس گرایش سیاسی و یا خویشاوندی افراد باشد.

 این جوان نخبه کاشمری استمرار در برگزاری این‌گونه جلسات را مفید دانست و ابراز داشت: اینکه برای اولین بار در کنار فرماندار شهر و در یک فضای صمیمی به بیان نظرات می‌پردازیم قابل‌ستایش است. وی اذعان کرد: حضور نخبگان در رشته‌های مختلف و تعیین دستور کار و موضوع جلسه می‌تواند در رسیدن به اهداف اثرگذار باشد.

امیرحسین رضایی دیگر نخبه جوان کاشمری و دارنده رتبه ۲۵ کنکور ریاضی هم برگزاری نشست‌های صمیمانه را مفید دانست و تأکید کرد: قطعاً این جلسات همفکری می‌تواند چراغ راه توسعه و پیشرفت شهر و ارتقای سطح علمی را روشن نگه دارد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.