×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جمعیت کوهسرخ به سرعت پیر می‌شود

عمید شمسایی با اظهار نگرانی از اینکه در حال از دست دادن جوانی جمعیت هستیم، افزود: اکنون ۱۳.۸۲ درصد جمعیت شهرستان کوهسرخ سالمند و بالای ۶۰ سال سن دارند.

وی اظهار کرد: از جمعیت ۲۸ هزار نفری این شهرستان ۳۸۶۹ سالمند شناسایی شده و تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارند.

شمسایی با بیان اینکه از این تعداد ۲۱۹۳ نفر معادل ۷.۸۳ درصد سالمند زن و ۱۶۷۶ نفر معادل ۵.۹۸ درصد سالمند مرد هستند، اظهار کرد: در این شهرستان شاهد روند افزایش جمعیت سالمندان هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ با اظهار تأسف از اینکه نرخ باروری کلی در شهرستان کوهسرخ کاهش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: اکنون نرخ باروری کلی در کوهسرخ به کمتر از ۲.۵ رسیده و این وضعیت موجب شده از نظر زادآوری در وضعیت نامناسب قرار گیریم.

وی با اشاره به شعار روز جهانی سالمند امسال که “تاب‌آوری و مشارکت زنان سالمند” انتخاب شده بود، بیان کرد: این شعار مشارکت زنان سالمند را در همه‌ جنبه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زندگی دنبال می‌کند.

نرخ باروری کلی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

شمسایی بیان کرد: شهرستان کوهسرخ از نظر نرخ باروری کلی نسبت به سایر شهرستان‌ها در بین مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش میانگین سن ازدواج در کوهسرخ گفت: یک سال به میانگین سن ازدواج دختران و پسران این شهرستان نسبت به ۱۰ سال قبل اضافه شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ تصریح کرد: بر اساس معاینات و آزمایش‌های انجام شده توسط سالمندان تحت پوشش ۴۵ درصد به بیماری فشار خون، ۱۳ درصد به بیماری دیابت، ۱۰ درصد به چاقی، ۵ درصد به افسردگی دچار هستند.
وی بر مناسب‌سازی محیط تأکید کرد و گفت: در میان حوادث، سالمندان در گروه معرض سقوط قرار دارند.

شمسایی عنوان کرد: حدود ۶۶.۶۶ درصد سالمندان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و تا سال ۲۰۲۵ این آمار به ۷۵ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این تحولات ایران را هم در بر خواهد گرفت، موضوعات اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی را از جمله آسیب‌ها و پیامدهای منفی سالمندی کشور دانست و گفت: اساساً در جامعه سالمند چابکی و سرعت لازم برای حل مسائل اجتماعی و فرهنگی، خلاقیت و ریسک‌پذیری کاهش می‌یابد.

ایسنا

  1. حسین عبداله زاده

    پس دوست دارین با این شرایط اقتصادی که برای ملت درست کردین کارخونه جوجه کشی باز کنن!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.