×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
میدان عرضه دام کاشمر تعیین تکلیف می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر در پنجاه و نهمین جلسه علنی این شورا که با حضور مدیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران به منظور تبادل نظر و ارائه راهکار برای ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت فعلی میدان عرضه دام برگزار شد، اظهار کرد: اگر چه تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است، اما متأسفانه هیچ یک از این جلسات منجر به نتیجه نشده است.

علی اصغر مرادزاده با بیان اینکه در آخرین جلسه ای که در جهاد کشاورزی کاشمر برگزار شده خواسته ها و راهکارهایی در این زمینه مطرح شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی افرادی که به این مجموعه مراجعه می کنند از وضعیت فعلی آن ناراضی هستند، لذا با توجه به اینکه بر اساس قانون نظارت و ارائه خدمات در میادین عمومی بر عهده شهرداری است، باید در این خصوص یک تصمیم عملی در راستای ارتقای خدمات و کاهش نارضایتی‌ها گرفته شود.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر کاشمر اقدامات خوبی در زمینه  تغییرات و ساماندهی کشتارگاه انجام دادند، گفت: امیدواریم با استمرار حمایت های شورای شهر برای رفع نواقص و تامین امکانات و تجهیزات کشتارگاهی، شاهد یک مجموعه مجهز و کامل در شأن منطقه ترشیز باشیم.

محمد شجیعی با بیان اینکه موضوع میدان دام کاشمر به یک قصه پرغصه تبدیل شده است، یادآور شد: طی این سالها همواره جلسات مختلفی برگزار شده، اما خروجی و نتیجه ای نداشته است.

وی با اشاره به اینکه مجوزی که جهاد کشاورزی برای فعالیت میدان دام صادر کرده بنام شرکت تعاونی دامداران است، خاطرنشان کرد: بر اساس صورت‌جلسه ای که در سال ٩٧ در فرمانداری تنظیم شده، مدیریت میدان عرضه دام به شهرداری واگذار شده تا درآمد آن با نسبت ٣٠ به ٧٠ بین شهرداری و شرکت تعاونی دامداران توزیع شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر اینکه باگذشت حدود ۵سال همچنان مشکل مدیریتی و اختلاف بین شهرداری و تعاونی دامداران پابرجاست، بیان کرد: باوجود تورم و افزایش هزینه ها طی این سال‌ها، اجاره گاش ها با نرخ مصوب سال ٩٧ بین ١٢٠تا ١۵٠ هزار تومان است و این در حالی است که اجاره ماهانه بین ١.۵تا ٢میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه در جلسه اخیری که در جهاد کشاورزی برگزار شد سه پیشنهاد برای رفع مشکلات و ساماندهی میدان دام مطرح شد، خاطر نشان کرد: اول اینکه میدان دام از سوی اتحادیه به شهرداری واگذار شود و شهرداری ضمن توسعه فضای موجود، خدمات را افزایش دهد، دوم اینکه میدان دام به شرکت تعاونی واگذار و این مجموعه متعهد توسعه فضا و ارتقای خدمات شود و سوم اینکه شهرداری با اخذ موافقت شرکت تعاونی دامداران مبنی بر باطل کردن مجوز، اقدام به اخذ مجوز جدید و احداث فضای جدید برای میدان عرضه دام کند.

در این جلسه همچنین مدیر عامل شرکت تعاونی دامداران کاشمر با اشاره به اخذ پروانه تاسیس در سال ١٣٧٩ و پس از آن خرید زمین و ساخت مجموعه در سال ١٣٨١ میدان عرصه دام در مکان جدید و خارج از شهر به بهره برداری رسید، گفت: اگرچه در زمان جانمایی محل جدید میدان عرضه دام به دلیل نبود انشعابات با مکان ایجاد آن مخالف بودیم، اما بنا به وعده مسولان وقت برای تأمین انشعابات آب و برق مجموعه را احداث کردیم.

محمدحسن عیسایی با بیان اینکه در بدو شروع بکار میدان به دلیل نزدیک بودن مجموعه با کشتارگاه دام و بهره مندی از انشعابات آن مدیریت هر دو مجموعه به تعاونی دامداران واگذار شد، گفت: بعد از مدتی به دلیل هزینه های هنگفت کشتارگاه، مدیریت دو مجموعه را بر اساس قرارداد مشارکتی به شهرداری واگذار و مقرر شد که شهرداری ٧٠درصد درآمد حاصل از میدان را به تعاونی پرداخت کند.

وی با اذعان به اینکه شهرداری نه تنها در این مدت مبلغی پرداخت نکرده، بلکه ریالی در مجموعه هزینه نکرده است، بیان کرد: میدان عرضه دام به دلیل عدم مدیریت درآمدی ندارد و طی این سالها بارها خواستار افزایش اجاره گاش ها بودیم اما اقدامی انجام نشده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی دامداران کاشمر با اشاره به وجود ٣۵ گاش در میدان عرضه دام کاشمر تاکید کرد: درخواست ما واگذاری این مجموعه به تعاونی دامداران است تا با توسعه فضا، فراهم کردن امکانات لازم و افزایش اجاره گاش ها ٣٠درصد درآمد حاصله را به شهرداری پرداخت کنیم.

گفتنی است، هفت عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با تاکید بر اینکه توسعه فضا و فراهم کردن امکانات در میدان عرضه دام نباید منجر به تحمیل هزینه برای شهروندان و افزایش قیمت شود، شهرداری کاشمر را مکلف کردند تا در قالب یک قرارداد روشن نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این مجموعه اقدام کنند.

فارس

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.